חיישנים ומכ"מים של אלביט יאבטחו את מאגרי כריש ותנין

אלביט הודיעה כי זכתה בחוזה בהיקף 15 מיליון דולר לאספקת פתרונות אבטחה לחברת אנרג'יאן היוונית שתפעיל את פלטפורמת ההפקה של מאגרי כריש ותנין

כלכלי 7.1.2019 | 12:59

יח"צ

רחפנים, חיישנים תת ימיים, מכ"מים ומערכות אלקטרו-אופטיות מתקדמות, הם חלק מהאמצעים שאלביט מערכות אבטחה תפעיל להגנה על מאגרי הגז הטבעי כריש ותנין, במרחק של כ 90 קילומטר מחופי ישראל.

היום (ב') הודיעה החברה כי היא זכתה בחוזה בהיקף של 15 מיליון דולר לאספקת פתרונות אבטחה לחברת אנרג'יאן היוונית שתפעיל את פלטפורמת ההפקה של מאגרי כריש ותנין. לפי החוזה, פריסת המערכות על אניית הענק שתשמש להפקת גז ונפט משני המאגרים תימשך כשנתיים ואחריהן החברה תספק שירותים לוגיסטיים למשך תקופה של עשור.

באלביט אמרו כי "החליפה הטכנולוגית שתסופק בידי אלביט מערכות אבטחה כוללת מגוון רחב של סנסורים ובהם מערכות אלקטרו אופטיות, סונרים, מכ"מים ומרכז שליטה ובקרה מתקדם". עוד אמרו באלביט כי במסגרת חבילת האבטחה שתסופק לאנרג'יאן, יותקנו חיישנים ייעודיים על סירות התערבות מהירות- לעת שיתרחש ארוע חריג בסמוך לאנייה שתפיק את הגז מהמאגרים: "פתרון האבטחה יאפשר גילוי וזיהוי של איומים מעל ומתחת לים ויסייע לצוותי האבטחה להגיב ביעילות", נמסר מהחברה.

לדברי מנכ"ל חטיבת המודיעין באלביט מערכות, אלעד אהרונסון "אספקת הגנה לנכסים במים כלכליים של מדינות דורשת יכולות טכנולוגיות ומבצעיות מתוחכמות והבחירה בנו לפרויקט זה מעידה על היתרון התחרותי שלנו בתחום".

מנכ"ל אנרג'יאן נפט וגז, מתיוס ריגס אמר היום כי "אנחנו מתקדמים עם פיתוח פרויקט כריש ותנין בהתאם ללוחות הזמנים ומצפים להפקת גז בשנת 2021". לדבריו, "אלביט נבחרה לאחר מיצוי הליך שנועד להבטיח שמתקני הפרויקט יהיו מאובטחים ברמה הגבוהה ביותר".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום