ההתנחלויות נשארות: "ליברמן חשף בפני הפלסטינים את תכנית טראמפ"

לפי דיווח באל חיאת, שר הביטחון לשעבר ניפגש עם משלחת פלסטינית שבועיים לפני שהתפטר מתפקידו ופרט בפניהם את תוכנית השלום האמריקנית. התוכנית תומכת בהקמת מדינה פלסטינית, ריבונות לתושבי הגדה ותמריצים כלכליים

מדיני 2.1.2019 | 11:55

שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן חשף בפני הפלסטינים את פרטי תוכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. כך מדווח הבוקר (רביעי) העיתון "אל חיאת". לפי הדיווח, מפי גורמים פלסטינים, שבועיים לפני שהתפטר מתפקיד שר הביטחון, חשף ליברמן בפני חברי המשלחת הפלסטינית את התוכנית האמריקנית. התוכנית תומכת בהקמת מדינה פלסטינית ברצועת עזה, נתינת ריבונות לתושבי הגדה שאינם בעלי קרקע וכן הענקת תמריצים כלכליים נרחבים.

אותם גורמים חשפו בעיתון היוצא לאור בלונדון שליברמן אמר בפגישה כי הריבונות הפלסטינית תחול על האוכלוסייה ולא על האדמה והיא תוגבל לשטחי A המהווים כ-13% משטחי יהודה ושומרון. בנוסף, הריבונות תכלול חלקים משטח B המהווה 18% משטח הגדה ועל חלק קטן משטח C שמהווה 60% משטחי הגדה.

נפגש עם משלחת פלסטינית שבועיים לפני שהתפטר. ליברמן בסיור בחאן אל אחמר, אתמול (צילום: דוברות ישראל ביתנו)

התוכנית האמריקנית שהציג ליברמן מדברת על השארת ההתנחלויות בשליטה ישראלית, שליטה ישראלית על מעברים בגדה המערבית ועל הגבולות החיצוניים. ישראל תשלוט בנוסף על הביטחון, על המים ועל עמק הירדן. כמו כן, כוללת התוכנית, לפי העיתון, את השארת השליטה הישראלית על החלק החשוב והגדול במזרח ירושלים ומתן סכומים גדולים של כסף ממדינות העולם להקמת תשתיות למדינה פלסטינית ברצועת עזה בהם: נמל תעופה נמל ימי מעברים מעבר ימי ועוד.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום