בצל החלטת טראמפ על הסגת הכוחות מסוריה: נתניהו ופומפאו ייפגשו בברזיל

לראשונה מאז שנודע על ההחלטה להשיג את הכוחות האמריקנים ייפגשו ראש הממשלה ומזכיר המדינה האמריקני בשולי טקס ההשבעה של נשיא ברזיל החדש. השניים צפויים לדון על המשך האסטרטגיה המשותפת לישראל ולארה"ב מול איראן בסוריה

מדיני 1.1.2019 | 15:23

ארכיון | מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בברזיל וידון עמו בהמשך האסטרטגיה המשותפת של ישראל וארה"ב מול איראן וסוריה. זאת, בצל ההחלטה של הנשיא דונלד טראמפ על יציאת כוחות צבא ארה"ב מסוריה.

הפגישה, שתיערך בשולי טקס ההשבעה של נשיא ברזיל החדש, הינה הפגישה הבכירה הראשונה של נתניהו עם גורם בכיר מהממשל מאז שנודע על ההחלטה להסיג את הכוחות. גורם מדיני בכיר אמר אתמול כי ראש הממשלה הציע לנשיא טראמפ לפרוס את הנסיגה ולהפוך אותה להדרגתית.

הבוקר דווח כי טראמפ אכן הסכים ללוח זמנים של ארבעה חודשים להוצאת החיילים מסוריה, בניגוד להחלטה המקורית שדיברה על לוח זמנים של 30 יום בלבד. בפגישה היום נתניהו ופומפאו צפויים לדון על המשך המאבק באיראן וגרורותיה, כשבישראל מעוניינים להמשיך להחריף את הלחץ הכלכלי על איראן וחיזבאללה וכן לגייס תמיכה וגיבוי חד משמעיים לפעולות של צה"ל נגד חיזבאללה והכוחות האיראניים באזור.

בתחילת השבוע הבא צפוי להגיע לישראל היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, להמשך דיונים ושיחות בנושא האיראני-סורי ונתניהו גם עשוי להיפגש עם הנשיא טראמפ בסוף החודש בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. הגורם המדיני הבכיר אמר אתמול כי ישראל וארה"ב מקיימות דיונים ברמה של "פרטי פרטים" בכל הנוגע לפעולות שלהם באזור.

בירושלים קיבלו בהפתעה את ההודעה האמריקנית על הוצאת הכוחות מסוריה בשבוע שעבר, אך לדברי הגורם המדיני הבכיר, ראש הממשלה עודכן על החלטת הנשיא טראמפ להוציא את הכוחות מבעוד מועד והוא הדגיש כי "היחסים עם אמריקה מעולים".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום