סקר: 44% מאמינים שראש הממשלה אינו מעוניין בעסקת חטופים

סקר חדש שפורסם בחן את דעת הקהל בנושאים הבוערים: עסקת החטופים, הפעולה ברפיח והמינויים בצה"ל ובשב"כ. האם הישראלים סבורים שיש להסכים למתווה עסקת החטופים שמציעה מצרים? כל הנתונים

אביחי חבר | פוליטי 7.5.2024 | 21:28

ראה"מ בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

סקר שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 13 בחן את דעת הקהל בנושאים הבוערים: עסקת החטופים, הפעולה ברפיח והמינויים בצה"ל ובשב"כ.

על פי הסקר, 44% מהמשיבים סבורים כי ישראל אינה צריכה להסכים לעסקת החטופים והפסקת האש עליה הסכים חמאס, לפי מה שפורסם עד כה, בעוד 41% מאמינים כי יש להסכים לה, ו-15% מן העונים לסקר השיבו כי אינם יודעים לענות לשאלה.

בנוסף, 44% מאמינים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מעוניין בעסקת חטופים, 41% מאמינים שהוא חפץ בעסקה ו-15% אינם יודעים להשיב על כך.

כמו כן, רוב גדול סבור כי מבין שתי המטרות הבאות, לנתניהו חשובה יותר  הישרדותו הפוליטית האישית מאשר שחרור החטופים - כ-56% אחוזים. מנגד, 30% סבורים כי שחרור החטופים חשוב לראש הממשלה יותר מהישרדותו.

52% מהנסקרים מאמינים שמבצע נרחב ברפיח לא ישיג ניצחון מוחלט, בעוד 30% מאמינים שכן. 40% סבורים כי גנץ ואיזנקוט צריכים להישאר בממשלה ו-34% טוענים שלהפך - ועליהם לפרוש מהממשלה. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי שהשתתפו בסקר, 58% מאמינים כי עליהם להישאר, בעוד 22% בלבד חושבים כי עליהם לפרוש מהממשלה.

כמו כן, רוב הנשאלים סבורים כי הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר אינם צריכים למנות בכירים בצה"ל ובשב"כ בשעה זו - 44%, בעוד 31% תומכים בסבב המינויים ו-26% אינם יודעים לענות על שאלה זו. באופן דומה, 46% מהמשיבים סבורים כי נתניהו וגלנט אינם צריכים למנות את ראש השב"כ ואת הרמטכ"ל הבאים, 28% סבורים שדבר זה ראוי ו-26% אינם יודעים לענות על שאלה זו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום