דיווח: סמוטריץ' דחה פגישה עם נתניהו בנושא יוקר המחיה

ראש הממשלה ביקש לקבוע פגישה עם שר האוצר כדי לדון ביוקר המחיה, אך שר האוצר "מרח" את הניסיונות - במחאה על סירובו של נתניהו להורות על מבצע צבאי בדרום עזה. "קודם צריך להיכנס לרפיח, ואז נטפל במחירי הדלק", אמר

אביחי חבר | פוליטי 7.5.2024 | 09:50

בצלאל סמוטריץ' ונתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע עליות המחירים: ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה בימים האחרונים באמצעות אנשיו לקבוע פגישה בינו לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כדי לקדם את הטיפול בעניינים הכלכליים. אולם לדברי גורמים בלשכה, סמוטריץ' דחה את הניסיונות.

על פי דיווח ב'ווינט', נתניהו הורה להפעיל עליו לחץ כדי לטפל בנושאים הבוערים כמו הזינוק במחירי הדלק, עליית המשכנתאות בעקבות עליית הריבית ועוד. 

מי שניסה לקדם את הפגישה, בין היתר, הוא יועצו הכלכלי של רה"מ, אבי שמחון. אך לדברי גורמים פוליטיים, סמוטריץ' עיכב את פגישת העבודה עם נתניהו בנושא הכלכלי, במחאה על סירובו של נתניהו להורות על פעולה משמעותית ברפיח. 

באחת הפגישות הטיח שר האוצר כי "קודם צריך להיכנס לרפיח ואז לטפל במחירי הדלק".

לדברי גורם המעורה בפרטים, סמוטריץ' אינו שש לטפל בנושאים העומדים בראש סדר היום של משרד האוצר. "שר האוצר חייב קודם כל לתפקד כשר האוצר ולא להזניח את הנושאים בתחום אחריותו", אמר הגורם.

עם זאת, לדברי גורם בלשכת ראש הממשלה, לאחר הפעלת לחצים מצד אנשי נתניהו, נקבעה בשלב זה פגישה בין ראש הממשלה ושר האוצר למחר, אך נתניהו דורש כי היא תהיה בנושאים כלכליים בלבד. 

מלשכתו של השר סמוטריץ' נמסר: "שר האוצר עסוק 24 שעות בניהול הכלכלה והמאבק ביוקר המחיה והוא וראש הממשלה פועלים יחד מצוין באופן שוטף בכל הנושאים. באופן טבעי, בימים האחרונים, ובשל הנקודה הקריטית שבה מצויה המלחמה והצורך הלאומי החיוני בניצחון, השיח בין שר האוצר לראש הממשלה עסק יותר בנושא המלחמה והדרישה הבלתי מתפשרת של שר האוצר מראש הממשלה להמשיך את המלחמה ולהיכנס לרפיח מיד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום