גורם מדיני פרסם הודעות בשבת: "חמאס מסכל אפשרות להגיע להסכם"

בתגובה לדיווחים על התקדמות בין ישראל לחמאס בסוגיית עסקת חטופים, גורם מדיני הבהיר במהלך השבת כי צה"ל ייכנס לרפיח וכי "חמאס מסכל את האפשרות להגעה להסכם" | גנץ תקף את ההודעות: "לא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים"

אברהם פריינד | חרבות ברזל 4.5.2024 | 20:35

הקבינט לניהול המלחמה | צילום: קובי גדעון, לע"מ

סערה במהלך השבת: בתגובה לדיווחים על התקדמות בין ישראל לארגון הטרור חמאס בסוגיית עסקת חטופים, גורם מדיני הבהיר במהלך השבת כי צה"ל ייכנס לרפיח בין אם תצא לפועל עסקה עם חמאס ובין אם לאו.

הגורם המדיני פרסם הודעה נוספת בשעה 19:00 ובה נאמר: "הפרסומים כאילו ישראל הסכימה לסיום המלחמה כחלק מעסקת חטופים או שישראל תאפשר מתן ערבויות מצד המתווכות לסיום המלחמה - אינם נכונים"

עוד נמסר: "עד רגע זה חמאס לא ויתר על דרישתו לסיום המלחמה, ובכך הוא מסכל את האפשרות להגעה להסכם".

כמו כן, גורמים בירושלים הבהירו בצהריים כי לא תצא משלחת ישראלית למצרים. לדבריהם, "אמורה לצאת משלחת בדרג מקצועי אם תהיה תשובה של חמאס שיש בה אופק למו"מ והתקדמות".

הגורמים הבהירו כי "המשלחת כבר מוכנה ליציאה וקיבלה מנדט לקדם את העסקה. בישראל מקווים שהתשובה תגיע היום בלילה או מחר בבוקר".

שתי ההודעות של הגורם המדיני יצאו בתגובה לדיווח כי ישראל לא צפויה להתנגד לשחרורו של מרוואן ברגותי במסגרת עסקה. עם זאת, ישראל מתנה את שחרורו לרצועת עזה ולא לשטחי יהודה ושומרון.

לפי טיוטת ההסכם, ישראל תשחרר 20 מחבלים שנידונו למאסר עולם עבור כל חיילת חטופה.

בערוץ המצרי אל-ע'ד דווח כי, חמאס ויתר על התנאי להפסקת אש קבועה עם ערבויות המתווכות - בשלב הראשון של ההסכם.

בנוסף, מקור בכיר בארגוני הטרור הפלסטינים שצוטט בערוץ הלבנוני אל-מיאדין אמר "הנהגת חמאס מגלה גמישות רבה להשגת הסכם שמקיים את דרישות עמנו להפסקה כוללת של הלחימה ולנסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מרצועת עזה".

מטה משפחות החטופים מסר בתגובה להודעות של ה"גורם המדיני", "בעקבות שתי ההודעות של ראש הממשלה, המתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר', שלפיהן ישראל לא תסכים לסיום המלחמה בתמורה לעסקה שתחזיר את כל החטופים - תיפתח הערב בשעה 20:30 ההפגנה בשער בגין בהצהרת חירום של בני משפחות חטופים".

קודם לכן אמר השר בני גנץ, החבר בקבינט המלחמה, כי הוא "מציע ל'גורמים מדיניים' להמתין לעדכונים רשמיים - ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים". גנץ הוסיף: "טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל - יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז - אני מציע לנהוג בקור רוח".

בתוך כך, בישראל מעריכים שתשובת חמאס תגיע עוד הלילה, כאשר על הפרק עסקה הומינטרית לשחרורם של שלושים ושלושה חטופים ישראלים.

גורמים בישראל: "האינדיקציות לא טובות. יש דיווחים מאוד אופטימיים במצרים כאילו חמאס מסכים להכל למעט כמה סעיפים".

עוד אומרים בישראל: "יש תחושה שהמצרים מנסים לצייר תמונה ורודה יותר מזו שבפועל קיימת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום