הותר לפרסום: גופתו של אליקים שלמה ליבמן הי"ד - אותרה בחולון

לאחר שנחשב נעדר במשך חודשים רבים, היום הותר לפרסום כי אליקים שלמה ליבמן הי"ד נהרג במתקפת הפתע הרצחנית ברעים בעיצומו של חג שמחת תורה. גופתו של אליקים ליבמן אותרה בקבר של נרצחת אחרת ממסיבת הנובה הי"ד

יענקי פרבר | חרבות ברזל 3.5.2024 | 17:10

אליקים ליבמן | צילום: באדיבות המשפחה

לאחר למעלה מ-200 ימים ולילות של חיפושים, דאגות, תפילות ודמעות של רבבות עם ישראל, הותר לפרסום כי אליקים שלמה ליבמן הי"ד איננו בין החיים, ועל פי ממצאים שהתגלו כעת, התקבלה הודעה רשמית על מותו על קידוש השם.  

משפחתו מסרה כי על פי הממצאים שהתגלו לאחרונה אליקים שלמה הי"ד נרצח ביער רעים ביום שמחת תורה - שמיני עצרת, בעת שנשאר במשך שעות לטפל בפצועים הרבים שהיו במקום ויחד עמם עלה בסערה השמימה. מתוך הכאב והשבר שלנו, אנו ממשיכים להתפלל לחזרתם בשלום של כל החטופים כולם, ובעזרת א-לקי מערכות ישראל לניצחון מלא של עם ישראל על כל אוייבנו השפלים והבזויים סביבנו".

עוד הוסיפו: "הזדמנות ראשונה להודות לכל כוחות הביטחון, צוותי החיפוש, מעגלי המתנדבים וכל רבבות עמך ישראל שהיו שותפים עמנו לאורך כל הדרך ועשו ככל יכולתם במסירות נפש למעננו ולמען אליקים שלמה הי"ד. מן השמיים תבורכו ותנוחמו יחד עמנו".

היום התבשרה משפחתו כי ליבמן לא נחטף, אלא נקבר בטעות יחד עם ויקטוריה גורלוב, שהיא ואלכס סמוילוב שימשו גם כן כמאבטחים במסיבה ונרצחו.

גופתו של ליבמן נמצאה בקברה של גורלוב בבית העלמין בחולון. התהליך נמשך לאורך החודש האחרון, ובמהלכו נפתחו מספר קברים נוספים, כדי לבדוק אם נקברו בהם בשוגג שני אנשים. ב-Ynet דווח כי מקרים כאלה כבר התגלו בעבר, שהמוכר ביותר מהם הוא הסיפור של אריק ורות פרץ - אב ובתו שנרצחו במסיבת הנובה, והתגלה שנטמנו בשוגג יחד. 

מועצת קרית ארבע חברון מסרה: "בכאב גדול נודע היום על הירצחו של אליקים שלמה ליבמן הי"ד בשבת שמחת תורה. במשך חודשים רבים אליקים נעדר וכולנו התפללנו למציאתו. אליקים לחם בגבורה והציל חיים של רבים במהלך הקרבות בחניון רעים. אנו שולחים חיבוק עמוק למשפחת ליבמן האהובה, לחברים ולבית קרית ארבע חברון. על מועד הלוויה והשבעה תשלח הודעה בהמשך".

מפורום תקווה המאגד משפחות שכולות ומשפחות חטופים נמסר: "משתתפים בצער משפחת ליבמן עם הודעת הבשורה על הירצחו של אליקים ליבמן הי"ד. אליקים בנם של אבישג ואליהו ליבמן היה מאבטח במסיבת הנובה, הוא חילץ רבים מהמסיבה וחזר לקחת גופה של אחת מהמבלות ומהמשימה הזאת הוא לא שב. פורום תקווה מחבק את משפחת ליבמן ברגעים קשים אלו".

מדובר צה"ל נמסר: "היום הודיעו נציגי צה״ל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות למשפחתו של אליקים ליבמן ז״ל, אשר הוגדר עד היום כחטוף, כי הוא נרצח במתקפת הטרור שהוביל ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר וגופתו נמצאה בשטח ישראל". 

עוד הוסיף דו"צ: "קביעה זו מתבססת על ממצאים שאותרו, בעקבות עבודת חקירה ותהליך פענוח מורכבים המשותפים לצה״ל, משטרת ישראל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות. צה״ל יחד עם כלל הגופים הרלוונטיים ימשיך ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום