נתניהו וביידן שוחחו: "הנשיא חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח"

ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן שוחחו הטלפון ודנו בהגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה. הבית הלבן הוציא הודעה לפיה "הנשיא חזר בשיחה עם נתניהו על עמדתו הברורה לגבי רפיח"

שלו שינברג | מדיני 29.4.2024 | 21:06

ג'ו ביידן / בנימין נתניהו | צילום: דוברות הבית הלבן // דוברות ראש הממשלה

אתמול נערכה שיחה טלפונית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בהודעת הבית הלבן לאחר השיחה נאמר כי "המנהיגים שוחחו על רפיח, וביידן חזר בשיחה על עמדתו הברורה". 

לפי דיווחים השיחה נמשכה כשעה. זמן קצר לפניה גורם מדיני אמר כי "ההכנות לכניסה לרפיח נמשכות. בשום עסקה, אם תהיה כזאת, ישראל לא תוותר על מטרות המלחמה". 

עוד נכתב בהודעת הבית הלבן כי "המשא ומתן לשחרור החטופים והפסקת אש מיידית בעזה. ביידן חזר על ההצהרה שלו ושל 17 מדינות נוספות, בדרישה שחמאס ישחרר את החטופים ללא דיחוי, ויאפשר הגעה להפסקת אש, לטובת תושבי עזה".

עוד נמסר: "ביידן חזר על מחויבות הברזל שלו לביטחון ישראל, אחרי ההגנה המוצלחת אל מול מתקפת הטילים והכטב"מים חסרת התקדים של איראן".

"הנשיא וראש הממשלה דנו גם בהגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה, ובהכנות לפתיחת מעבר חדש בצפון הרצועה. ביידן הדגיש את הצורך בתיאום מלא מול ארגוני הסיוע", צויין בהודעה.

לפי דיווח "וואלה", ראש הממשלה נתניהו הביע דאגה בפני ביידן מהאפשרות שהתובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים. נתניהו ביקש שארה"ב תסייע למנוע זאת, כך לפי הדיווח.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום