ראש עיריית איסטנבול: "חמאס הוא ארגון טרור, ביצע טרור"

ראש עיריית איסטנבול אקרם אימאמאולו תקף את חמאס בראיון לרשת CNN: "חמאס ביצע מתקפה בישראל שהעציבה אותנו למדי. אנו מחשיבים כל מבנה שרוצח אנשים כארגון טרור". ראש העיר הוא ממתנגדי הנשיא ארדואן מגדולי תומכי חמאס

יענקי פרבר | מדיני 29.4.2024 | 20:33

טורקיה וישראל | צילום: שאטרסטוק

ראש עיריית איסטנבול אקרם אימאמאולו התראיין לרשת CNN ותקף את חמאס: "חמאס ביצע מתקפה בישראל שהעציבה אותנו למדי. אנו מחשיבים כל מבנה שרוצח אנשים כארגון טרור". ראש העיר שנבחר מחדש רק לאחרונה בחר קו מנוגד לנשיא ארדואן שהפך לאחד מגדולי תומכי חמאס.

כזכור בבחירות המקומיות שהתקיימו ב-31 במרץ, מפלגת הצדק והפיתוח של ארדואן (AKP) ספגה תבוסה קשה מאז עלתה לשלטון ב-2003.

ארדואן גם השווה את נתניהו וממשלת ישראל לגרמניה הנאצית. "נתניהו והממשל שלו, עם הפשעים שלהם נגד האנושות בעזה, כותבים את שמם ליד היטלר, מוסוליני וסטאלין, כמו הנאצים של היום", הוא אמר לפני יותר מחודש. לדבריו "ישראל ממשיכה לבצע מעשי טבח נגד העם הפלסטיני, טורקיה תעשה מה שצריך כדי לחייב את הגורמים הישראלים לשאת באחריות".

הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, מארח את ראשי חמאס וקרא לארגון "תנועת שחרור" והתגאה בכך שטורקיה עמדה מאחורי חמאס כשאף אחד אחר לא עשה זאת. "כשכולם שתקו, יצאנו והגדרנו את חמאס כארגון התנגדות, לא כארגון טרור", אמר ארדואן לפני שבועיים. "תמיד עמדנו עם אחינו הפלסטינים, בכל דרך", אמר. הוא הוסיף, "אמשיך להשמיע את קולם הפלסטינים כדי שאנשים ישמעו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום