סעודיה מקיימת דיונים עם הבית הלבן בניסיון להגיע לנורמליזציה

סעודיה המשיכה לקיים בשבועות האחרונים דיונים ברמה גבוהה עם הבית הלבן במטרה לפרוץ להסכם נורמליזציה עם ישראל

יענקי פרבר | מדיני 27.4.2024 | 23:47

אבו מאזן ובלינקן | צילום: פלאש 90

למרות המלחמה בעזה, ערב הסעודית המשיכה לקיים בשבועות האחרונים דיונים ברמה גבוהה עם הבית הלבן במטרה להביא הסכם נורמליזציה עם ישראל. כך אמרו שלושה מקורות אמריקאים לג'ייקוב מגיד באתר 'טיימס אוף ישראל'.

על פי הדיווח, נותרו מספר מכשולים משמעותיים, וכל עסקה אפשרית תהיה תלויה בהפסקת אש בעזה.

הפרטים של מה יהיה המרכיב הפלסטיני של העסקה נמצאים בדיונים סופיים, אך ישראל תתחייב לנקוט בצעדים קונקרטיים לכונן נתיב למדינה פלסטינית בסופו של דבר.

"אף אחד באזור לא הולך לחלץ את ישראל מעזה אם זה לא יהיה בהקשר של היוזמה הדיפלומטית שאנחנו מנסים לקדם, ואי אפשר להביס את חמאס רק באמצעים צבאיים", אמר אחד הבכירים בארה"ב ל'טיימס אוף ישראל'.

גורמים אמריקאים אמרו כי בינתיים נתניהו לא מראה שום אינדיקציה לכך שהוא יהיה מוכן לקבל בסופו של דבר הקמת מדינה פלסטינית מפורזת.

על פי הדיווח, הרצון האמריקאי להביא הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה גדל מאז ה-7 באוקטובר, וארה"ב רוצה להביא את ישראל למקום בו היא תרגיש בטוחה מספיק כדי לסיים את המלחמה עם חמאס.

בעוד כמה בכירים אמריקאים מאמינים שנתניהו יתגמש כדי להביא נורמליזציה, בכיר אחר אמר כי התנגדותו של נתניהו למדינה הפלסטינית היא אידיאולוגית ואינה נובעת רק מחשש ששותפיו לקואליציה ינטשו אותו.

"הוא ידחה את קבלת ההחלטה עד שיהיה מאוחר מדי", אמר, וציין כי החלון להשגת עסקה ייסגר, בהתחשב בכך שהקונגרס זקוק לזמן כדי לאשר את ההסכם מאחר ויש בו אלמנטים הקשורים להסכמי הגנה בין ארה"ב לסעודיה.

עוד הוא ציין, כי "הרעיון שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יאפשר לרפובליקנים לאשר הסכם חודשים לפני בחירות בארה"ב, נראה קצת מופרך" כדי לא לתת לביידן להציג הישגים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום