בכיר קטארי לתקשורת בישראל: "יידרשו ויתורים משני הצדדים"

מאג'ד אל-אנסארי, יועצו של ראש ממשלת קטר, דיבר בין השאר על רפיח, אירוח הנהגת חמאס ושולח מסר לרה"מ נתניהו

ישראל לפקוביץ | מדיני 27.4.2024 | 22:35

מאג'ד אל-אנסארי | צילום: צילום מסך כאן 11

מאג'ד אל-אנסארי, יועצו של ראש ממשלת קטאר ודובר משרד החוץ, שמעורב במשא ומתן לשחרור החטופים, דיבר בריאיון לכלי תקשורת ישראלי על משימת התיווך לעסקת חטופים של מדינתו.

בריאיון לגילי בכאן 11 נשאל אל-אנסארי על הדיווח כי ה-CIA ובלינקן האשימו את חמאס בסיטואציה הנוכחית והעובדה שאין הפסקת אש. נראה שיש הרבה התפשרות מצד ישראל כדי להגיע לעסקה. מה דעתך בנושא?

"אנחנו צריכים התחייבויות משני הצדדים, לא רק מהצד הישראלי או חמאס. כל תיווך, במיוחד כזה בפרמטרים שאנחנו נמצאים בהם, יהיה קשים ויידרשו ויתורים משני הצדדים. כל יום שיש עיכוב, יש סיכון לאזרחים בשני הצדדים. כל יום שעובר ללא הסכם מסכן את החטופים ואת האזרחים בעזה".

במסר לראש הממשלה נתניהו הוא אמר: "זה לא הזמן לחישובים פוליטיים. זה לא הזמן לשים את העתיד הפוליטי לפני חיי החטופים והאזרחים. אנחנו מקווים שלכל המעורבים, יהיה רק דבר אחד בראש - הסוגייה ההומניטרית, כמו המעורבים מקטאר".

לגבי פעילות ברפיח אמר: "כל הסלמה בשטח מעמידה את החטופים בסיכון גבוה ואנחנו צריכים לשים בראש סדר העדיפויות את השבת החטופים למשפחותיהם".

לגבי אירוח ראשי חמאס אמר: "כשהתבקשנו על ידי ארצות הברית לפתוח את הערוץ הזה, כמובן שהיה זה סיכון מחושב בכך שקטר תקבל ביקורת רבה על מילוי התפקיד הזה ואירוח חמאס בדוחא, אבל זה מה שאיפשר לנו לקיים את כל המגעים האלה מאז 2016 ועד היום. הסיבה היחידה שהמשרדים של חמאס נמצאים בדוחא היא בגלל תהליך הגישור שמתקיים עכשיו".

עוד אמר: "אנחנו מזועזעים מכך שחלק מהבכירים, שעבדו ולפעמים הגיעו לדוחא כדי לשכנע את קטר להגדיל את הסיוע או להמשיך את הסיוע, כעת מאשימים את קטר ששלחה כסף לחמאס. זה כסף שעבר תחת בקרה ישראלית, הכסף עבר פיזית לידי ישראל כדי לשלם על הדלק, זה עבר דרך ישראל ומשם לעזה. הסיוע עבר ביקורת של ארגונים בין-לאומיים. היו בקרות והבטחות כדי שכל הכסף לא עובר למקום אחר".

לסיום אמר לכאן חדשות: "קטאר היא מדינה שוחרת שלום. אנחנו תמיד האמנו בשלום, בדיאלוג ולהיות שם בעבור החברים והפרטנרים שלנו. הרבה מהדיסאינפורמציה נובע מחוסר הבנה לגבי מי שאנחנו ומה שאנחנו עושים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום