אחרון זקני חכמי תימן בפרדס חנה הלך לעולמו

הישיש רבי שלום גמליאל - ג'מדאני זצ"ל אחרון זקני חכמי תימן בפרדס חנה הלך לעולמו בשיבה טובה. כל חייו קבע עיתים לתורה ועמד על משמר היהדות בעיר

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 1.5.2024 | 10:23

הישיש רבי שלום גמליאל  - ג'מדאני זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הישיש רבי שלום גמליאל  - ג'מדאני זצ"ל אחרון זקני חכמי תימן בפרדס חנה והוא בן 96 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בתימן בכ"ז חשוון תר"צ לאביו רבי מסעוד ז"ל ולאמו מרת סעדה ע"ה. 

רבי שלום מבין הראשונים ממקימי המושבה 'פרדס חנה' ומבין העומדים על משמר החינוך והמסורת,  המנוח עסק לפרנסתו עשרות שנים בבית ספר חקלאי בפרדס חנה, ולאחר מכן קבע את לימודו בכולל אברכים סמוך לביתו, קבע עיתים לתורה ותמיד היה מגיע מוקדם לבית הכנסת על מנת ללמוד לפני כן, ביתו היה בית חם לכל אורח.

הוא הגיע לארץ לפני שמונים שנה בדיוק, שהוקמה מעברה סמוך למושבה 'פרדס חנה', על ידי מאות עולים מתימן, יהודים חדורים באהבת ה' ותורתו, שעלו לארץ מתוך חיבתם את מצות ישוב ארץ ישראל – ולא מתוך צרות ושמדות מאוה"ע, כשהם מותירים אחריהם הון רב.

בראשם עמדו הגאונים הצדיקים רבי אהרן ג'מיל ורבי שלום מהאצרי זצ"ל ועוד. יחד עמם עלו גם נשותיהם ובני ביתם, בלבושם הצנוע שלא היה לו אח וריע בשום קהילה וחצר בעולם.

סמוך לעלייתם הקימו במסירות נפש בתי כנסיות בהם התפללו השכם והערב כדין התלמוד והפוסקים, בלשון הקודש צחה ומדויקת, ובמנגינות מימי קדם ללא שום השפעה חיצונית, יחד עם יהודים יקרים אלו עמד המנוח של משמר התורה וההלכה בכל עוז, ואף סגרו רחובות לנסיעה בשבתות.

זכה למשפחה ענפה, בנו המפורסם מארי משה גמליאל מירושלים ממשיך באותה דרך להעמיד ולהדריך את צעירי הצאן בדרך המסורה וביראת שמים טהורה,

נכדו בכורו הרב מאיר ליאור לוי מירושלים עוד הגיע אליו עם בניו בחול המועד פסח האחרון, והיה זה כפרידה, לומר עמו מזמור של חג פסח בניגון המסורתי המורמם ונשמת כל חי.

 

עם נכדו הרב מאיר ליאור לוי | צילום: באדיבות המצלם

היה צלול עד יומו האחרון ונפטר במיתת נשיקה.

הלוויתו תצא הבוקר (רביעי) בשעה 11:00 בבוקר מביתו רחוב רמב"ם 4 בפרדס חנה ותעבור דרך בית כהנסת "אחבת אחים" ובשעה 12:45 ייטמן בבית הקברות המקומי ברחוב דרך השדה פרדס חנה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום