דרמה בעולם התקשורת: צבי יחזקאלי עוזב אחרי 22 שנה

מכה לערוץ 13 עם הודעתו של הפרשן הבכיר צביקה יחזקאלי על עזיבה לערוץ מתחרה שמוקם בימים אלה

קובי עוזיאלי | תקשורת 30.4.2024 | 13:54

צבי יחזקאלי | צילום: צילום מסך ערוץ 13

גל העזיבות ב'ערוץ 13' נמשך. אחרי עזיבת גדולי הטאלנטים בשנה האחרונה, בין היתר של המגישים, אילה חסון, שרון גל, אמנון לוי, אברי גלעד, אורי קוואל והחזאי טל שמאי, מגיעה מכה אנושה, עם עזיבתו של הפרשן לענייני ערבים הוותיק, צביקה יחזקאלי, אחרי 22 שנה.

יחזקאלי מצטרף לערוץ i24NEWS שמקים בישראל שלוחה בשפה העברית ובמשך כמה חודשים מגבש ומגייס את הצוות, רבים מהם כאלה שערקו מערוצי החדשות הקיימים ולא מעט מהם עבדו עד לאחרונה ב'חדשות 13'. מי שמגבש שם את הצוות הוא ישראל טויטו, לשעבר מנכ"ל 'חדשות 13' ונראה שהוא ממקד את מלוא הכוח בצוות שעמו עבד והכיר עד לאחרונה.

יחזקאלי בן 53, אב ל-8, חזר בתשובה בשנים האחרונות ומקיים אורח חיים חרדי, מחובר לתורת רבי נחמן מברסלב זי"ע. מאז 2002 הוא הפרשן לענייני ערבים של 'ערוץ 10' ובגלגולו הנוכחי 'ערוץ 13', לצד סרטוני רשת בנושא העולם הערבי ופרשנויות בתחנות הרדיו שמבקשים לשמוע את דעתו כמומחה לעולם.

צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחודשים האחרונים נפוצו שמועות שיחסיו של יחזקאלי עם חלק מהמגישים והכתבים בערוץ עלו על שרטון, אולי בשל היותו חריג בנוף, אדם דתי, בעל תפיסות ימניות בערוץ שרובו ככולו אנשי שמאל.  

אחד העימותים האחרונים הזכורים שלו על המרקע, היו עם חברו לערוץ פרשן חדשות החוץ גיל תמרי שניסה לפרשן את המלחמה בנוכחותו: "אתה מייצג את האמריקנים. אני ערביסט, אני 30 שנה לומד ערבית, חי עם ערבים. האמריקאים ואתה לא מבינים ערבית. אל תדבר בתחומים שאתה לא מבין בהם", נזף יחזקאלי בתמרי.

גם הרייטינג של הערוץ לא מתאושש ולפי דיווחים, חברת החדשות של ערוץ 13, צפויה לצאת לתוכנית קיצוצים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום