מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עדויות הישראלים מהעיר שנכבשה: "רוצחים אנשים"

"אי אפשר לצאת לרחוב, כל אדם שנוסע ברכב יורים בו, אבל מי שאין לו אוכל בבית לוקח את הגורל לידיים". כך מתאר קובי, ישראלי שמסתתר בחרסון שנכבשה על ידי הרוסים. ישראלית נוספת מתארת: "הם עושים מה שהם רוצים כאן, רוצחים אנשים ברחובות"

עדויות הישראלים מהעיר שנכבשה: "רוצחים אנשים"
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

רוסיה לא עוצרת וממשיכה להשתלט על ערים ומקומות אסטרטגיים באוקראינה. העיר חרסון נפלה היום (רביעי) גם היא לידי הרוסים. תושבים ואנשים שנותרו במקום מתארים את הטירוף שמתרחש, ומביאים עדות מטרידה.

"הם עושים מה שהם רוצים כאן, רוצחים אנשים ברחובות. אנחנו מקבלים קטעי וידאו בטלפון מאנשים שראו את זה מהמרפסות שלהם", סיפרה לודמילה, תושבת העיר, לרשת ב'.

לודמילה סיפרה כי החיילים הרוסים בוזזים את החנויות בכפרים הסמוכים ויורים על בתי מגורים. מהרשויות כבר אין לה ציפיות: "לא אומרים לנו כלום, הם בטח יושבים להם בבונקרים. אמרו לנו להישאר רגועים". 

קובי, ישראלי שמתגורר גם הוא בעיר חרסון, סיפר: "אתה נאלץ להיות נעול בתוך הבית, אין חוקים. כל חייל יכול להחליט שהוא יורה בך על דעת עצמו, עכשיו אין מי שיפנה את ההרוגים ברחוב". 

"אנחנו כרגע מכותרים ומחפשים דרך לצאת מפה", הוא מספר, "אבל אין לנו איך, כל אדם שנוסע ברכב בערב יורים בו, גם לסופר אי אפשר ללכת, אבל יש מי שאין לו אוכל בבית אז הוא לוקח את הגורל בידיים".

קובי מספר שהוא הגיע לעיר שהייתה אוקראינית ונכבשה בעקבות אשתו, וכי כעת נמצאים במקום כשלושים ישראלים. 

בחדרי חרדים

 צבע אדום