מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מלח אוקראיני נעצר בגין ניסיון הטבעה של יאכטה בשווי מיליונים

מלח אוקראיני שניסה להטביע יאכטה של ​​רוסי עשיר בשווי 5 מיליון ליש"ט (כ-7 מיליון דולר), שוחרר והכריז: "הייתי עושה את זה שוב", הוא טען כי המיליונר מייצר נשק לפוטין

מלח אוקראיני נעצר בגין ניסיון הטבעה של יאכטה בשווי מיליונים
סירות, אילוסטרציה צילום: unsplash

מכונאי אלמוני, בן 55, הודה כי ניסה להטביע כלי שיט במיורקה, ספרד, מכיוון שלטענתו הבעלים של היאכטה, "מוכר לפוטין נשק המשמש להרוג ולפגוע בבני ארצו".

הוא אמר למשטרה: "אני לא מתחרט על שום דבר שעשיתי והייתי עושה את זה שוב", כך דווח ה'דיילי מייל'. היאכטה היוקרתית, בשם 'ליידי אנסטסיה', עגנה בפורד אדריאנו על ידי אלכסנדר מיג'ייב, ראש תאגיד המסוקים הרוסי לשעבר, שהשתלט על ספקית הנשק הממשלתית Rostec לפני שש שנים. עובד היאכטה של מיג'ייב, שעבד אצלו מספר שנים, החליט להטביע את הספינה זמן קצר לאחר שהחלה פלישת רוסיה.

לפי החשד, הוא פתח שלושה שסתומים ביאכטה כדי שהיא תספוג מים 'בפעולת נקמה', כל לפי העיתון המיורקני Ultima Hora. לשלושת חברי הצוות האחרים לא היה מושג על המזימה, הוא מיהר פנימה ואמר להם לנטוש את הספינה ואמר להם "אל תדאגו כי אני אקח את כל האשמה".

כשהמשטרה הגיעה, הוא חיכה ליד הסירה כשהיא החלה לשקוע, לפי הדיווחים אמר לשוטרים "הבוס שלי הוא פושע שמוכר נשק שהורג את העם האוקראיני". בבית המשפט הוא אמר שהוא ראה בחדשות מתקפת טילים רוסית על קייב. תוך שעתיים הוא הלך ל'ליידי אנסטסיה' והחליט שהוא יטביע אותה. הוא אפילו החליט לסגור את שסתומי הדלק כדי למנוע זיהום של המרינה.

התוצאה היא שהיאכטה שקעה בחלקה אך עדיין הייתה קשורה למעגנים שלה. לאחר מעצרו הוא הודה באחריות לכך, אך שוחרר על ידי שופט. עדיין לא ברור אם הוא יואשם בעבירות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום