מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפלישה הרוסית לאוקראינה: שיחות השלום קרסו; קייב בעוצר

קרבות משתוללים על ערי אוקראינה: הצבא הרוסי הורה להרחיב את התקדמות לתוך שטח אוקראינה ולהרחיב את המתקפה שלו באוקראינה "מכל הכיוונים" זאת לאחר שקייב סירבה לקיים שיחות לכינון שלום אזורי בבלארוס 

הפלישה הרוסית לאוקראינה: שיחות השלום קרסו; קייב בעוצר
חיילים אוקראינים, אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

המלחמה באוקראינה: "לאחר שהצד האוקראיני דחה תהליך משא ומתן, היום קיבלו כל היחידות הרוסיות לארגו התקדמות מכל הכיוונים בהתאם לתוכניות המבצע", כך אמר דובר הצבא הרוסי איגור קונשנקוב בהצהרה.

יותר מ-150,000 אוקראינים נמלטו מהמדינה מאז תחילת הפלישה של רוסיה, כך טוען הנציב העליון של האו"ם לפליטים. "גם העקירה באוקראינה גדלה אך המצב הצבאי מקשה על הערכת מספרים ומתן סיוע", צייץ פיליפו גרנדי בטוויטר.

פקיד אמריקני טוען כי הכוחות הרוסיים מתוסכלים מההתנגדות האוקראינית, הכוחות הרוסיים הופכים מתוסכלים יותר ויותר, ארצות הברית מאמינה שהרוסים מופתעים מהלחימה באוקראינה. כך אמר פקיד הגנה אמריקאי.

"אנחנו יודעים שהם לא עשו את ההתקדמות שהם רצו לעשות, במיוחד בצפון. הם היו מתוסכלים ממה שהם ראו, זאת התנגדות נחושה מאוד", טען הבכיר, "זה האט אותם".

היום בצהריים (שבת) אוקראינה הודיעה כי היא פתוחה לשיחות אך לא לאולטימטומים רוסיים, כך אמר יועצו של הנשיא זלנסקי. קייב הכחישה שהיא מסרבת לנהל משא ומתן על הפסקת אש עם רוסיה, אך אומרת שהיא לא מוכנה לקבל אולטימטומים או תנאים בלתי מקובלים.

"האיחוד האירופי צריך להאיץ את דרכה של אוקראינה לחברות, אמר נשיא פולין". כך אמר נשיא פולין אנדז'יי דודה, והוסיף כי לקייב צריכה להיות גם גישה לסיוע כספי מהגוש לבנייה מחדש.

בתגובה להחלטת מדינות שונות בארופה על סגירת השמים למטוסים רוסיים, רוסיה סגרה את המרחב האווירי שלה לטיסות מבולגריה, פולין וצ'כיה.

כוחות רוסים החלו להתקדם שוב לאוקראינה לאחר שפוטין השהה לכאורה את המתקפה של מוסקבה בציפייה לשיחות עם קייב שלא יצאו לפועל, כך נמסר מהקרמלין.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום