מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

קייב הבירה הופכת לעזה: אזרחים תופסים נשקים ונערכים ליציאה לקרב

מלחמת רוסיה-אוקראינה מחריפה: כ-18 אלף נשקים חולקו לאזרחים ברחובות קייב המופגזת | רמות הקרינה בכור הגרעיני בצ'רנוביל עלו | גם סוריה מצטרפת לאיראן ובלארוס ותומכות בפוטין | מנגד, הערב ייערך פסגת ראשי מדינות נאט"ו שידונו במצב המתוח במזרח אירופה

קייב הבירה הופכת לעזה: אזרחים תופסים נשקים ונערכים ליציאה לקרב
ההפגזות באוקראינה צילום: מתוך הסרטון

עד כה חולקו כ-18 אלף נשקים לאזרחים באוקראינה שנענו לקריאת הנשיא ולדימיר זלנסקי להירתם למאבק ולקחת נשק ליד במטרה להגן על המולדת מפני התוקפנות הרוסית בכל האמצעים.

הצטיידות האזרחים עם נשקים עלולה להקשות מאוד על השתלטות רוסית של ערים מרכזיות. דוגמה לכך היא רצועת עזה, בה המחבלים מתערבבים באוכלוסייה האזרחית ומקשים מאוד על פעילות צה"ל במהלך מבצעים קרקעיים בתוך הרצועה.

חלוקת הנשקים מתבצעת כשבמקביל, הכוחות הרוסים שולטים בכור הגרעיני של אוקראינה בצ'רנוביל. מלבד הדאגה לשלום עובדי הכור, סוכנות הפיקוח על אנרגיה גרעינית של אוקראינה הודיעה היום (שישי) כי רמות הקרינה בצ'רנוביל עלו לאחר שהמקום נתפס על ידי רוסיה.

 

בתוך כך, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התבטא בחריפות על המשבר במזרח אירופה וטען כי התגובה של נאט"ו והמערב לרוסיה לא תקיפה מספיק. לדבריו, הוא מקווה כי פסגת ראשי מדינות נאט"ו הערב לא תסתפק ב"שורת הגינויים הרגילה". טורקיה, שאינה חברה בברית נאט"ו, רוצה מאוד להצטרף אבל סובלת מדחיות, ככל הנראה, בעקבות היותה מדינה מוסלמית.

מאידך, ‏נשיא סוריה בשאר אל-אסד שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וגיבה את הפלישה לאוקראינה. "זה תיקון היסטורי והחזרת האיזון לסדר העולמי שאבד", אמר הנשיא הסורי, הכפוף לפוטין ששולט בפועל בסוריה.

התמיכה של אסד מצטרפת לתמיכה של איראן, ושל עוד מדינות בלתי דמוקרטיות התומכות הסוריה ובפלישה שלה לאוקראינה.

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום