מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מדוע קיבל הקנצלר מסר מישראל לדחות את הביקור

מחאת ועד עובדי משרד החוץ: בתום דיון דרמטי החליטו בוועד "להפסיק לטפל בעניין ביקור קנצלר גרמניה בישראל". צוותו של שולץ היה אמור להגיע להכין את הביקור כבר בימים הקרובים, אך עודכנו בהתפתחויות וביטלו את הביקור

מדוע קיבל הקנצלר מסר מישראל לדחות את הביקור
אולף שולץ צילום: משרד האוצר הגרמני

מחאת ועד עובדי משרד החוץ: בתום דיון דרמטי החליטו בוועד "להפסיק לטפל בעניין ביקור קנצלר גרמניה בישראל". צוותו של שולץ היה אמור להגיע מחאת העובדים מגיעה לזירה הדיפלומטית: ביקורו הראשון בישראל של אולף שולץ, בתפקידו כקנצלר גרמניה, שתוכנן לתחילת מרץ - צפוי להידחות כעת למועד לא ידוע, זאת בעקבות הודעת ועד העובדים המשרד החוץ לפיה - "בשל פגיעה בתנאים ובשכר - נפסיק לטפל בעניין ביקור קנצלר גרמניה בישראל בחודש הבא".

החלטת ועד העובדים התקבל בתום דיון דרמטי שהתקיים לקראת הערב במשרד החוץ, שבסופו הנחה ועד העובדים באופן רשמי על "עצירת הטיפול בביקור קנצלר גרמניה בישראל".

בוועד העובדים אף עדכנו את צוותו של הקנצלר שהיה אמור להגיע ביום ראשון הקרוב לישראל, לדיון בפרטי הביקור העתידי שלו.

ההחלטה קיבלה את הגיבוי של ההסתדרות, כאשר יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, היה שותף להחלטה שהתקבלה והבהיר כי ההסתדרות תגבה את החלטות הוועד באופן מלא.

ההחלטה התקבלה במסגרת מאבק העובדים שמוחים כבר זמן מה על פגיעה בזכויות עובדי מערך הדיפלומטיה הלאומי.

רק מספר חודשים פורסם מברק מיוחד שהגיע מהנהלת משרד החוץ אל העובדים, ובו הבהרה כי ההוראות החדשות מאלצות את העובדים להימנע מביצוע של שעות נוספות וכונניות כנדרש. "העובדים מבקשים להתריע כי המשך הסירוב של שר החוץ יאיר לפיד לקדם את המשא ומתן עם העובדים, מוביל אותם לדילמה ערכית בין המחויבות לאזרחי ישראל שנקלעים למצוקות הדורשות סיוע דיפלומטי בסוף השבוע, לבין האטימות של משרד האוצר שמסרב לתקצב את העבודה הנדרשת למען הציבור הישראלי", נמסר מוועד עובדי משרד החוץ.

עוד נמסר: "בוועד עובדי משרד החוץ מתריעים כבר חודשים ארוכים כי חרף פניותיהם החוזרות ונשנות, בהנהלת משרד החוץ מתעלמים מבקשת העובדים להתכנס לשולחן המשא ומתן במטרה להגיע לפתרון שימנע נקיטת צעדים ארגוניים שיפגעו בשירות לציבור שלא לצורך. בסוף השבוע יתכנס וועד העובדים במטרה לקבל החלטות באשר לצעדי המחאה הבאים שיינקטו כבר בימים הקרובים".

בחדרי חרדים

 צבע אדום