מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רוסיה הודיעה על גירושו של סגן שגריר ארה"ב במוסקבה

בפגישה במוסקבה עם שגריר ארה"ב הודיעו לו כי רוסיה מגרשת מהמדינה את סגן השגריר גורמן. הרוסים לא סיפקו נימוק למהלך הדרמטי

רוסיה הודיעה על גירושו של סגן שגריר ארה"ב במוסקבה
הבית הלבן-הקרמלין צילום: Pixabay

רוסיה גירשה את סגן שגריר ארה"ב ברטל גורמן מרוסיה, כך ציטטה סוכנות הידיעות RIA את שגרירות ארה"ב במוסקבה. לא ברור עדיין איזו סיבה נתנה מוסקבה לגירוש.

נדב איל מדווח כי רוסיה תובעת להפסיק העברות נשק לאוקראינה, תובעת סילוק כל הכוחות האמריקניים ממרכז ומזרח אירופה, רוצה מחויבויות "ספציפיות" מנאט"ו לגבי אי הרחבת הברית מזרחה. כל זה בפגישה עם השגריר האמריקני בה הודיעו לו, בהזדמנות חגיגית זו, על גירוש סגן השגריר.

רק לפני יומיים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פנה בנאומו לרוסיה וביקש להמשיך בדיפלומטיה. זאת, בעוד העולם צופה כדי לראות אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יורה על פלישה לאוקראינה השכנה.

בנאום בבית הלבן ביום שלישי, אמר ביידן לאזרחים רוסיה כי ארה"ב ובעלות בריתה אינן מאיימות עליהם. "ארה"ב ונאט"ו אינן איום על רוסיה. אוקראינה אינה איום על רוסיה. לא לארה"ב ולא לנאט"ו יש טילים באוקראינה. אין לנו שום תוכניות לשים אותם גם שם. אנחנו לא מכוונים לתושבי רוסיה, אנחנו לא שואפים לערער את היציבות ברוסיה. אזרחי רוסיה, אתם לא האויב שלנו", אמר ביידן.

רוסיה צברה בשבועות האחרונים יותר מ-130,000 חיילים ליד גבולה של אוקראינה, כך על פי הערכות של ארה"ב, מה שמעלה חששות בקרב גורמי מודיעין מערביים ואוקראינים שפלישה עלולה להיות קרובה. רוסיה הודיעה מוקדם יותר ביום שלישי כי חלק מחייליה יחזרו לבסיסים לאחר השלמת התרגילים האחרונים, אך הדגישה כי תרגילים צבאיים גדולים יימשכו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום