מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

קנצלר גרמניה טס למוסקבה בנסיון למנוע מלחמה

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, אומר ש"המערב פתוח לדיאלוג על החששות הביטחוניים של רוסיה, אך יטיל סנקציות אם יפלוש לאוקראינה", אך מבחינת רוסיה היא לא מוותרת, ודורשת כי אוקראינה לא תצטרף לברית נאט"ו

קנצלר גרמניה טס למוסקבה בנסיון למנוע מלחמה

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, יגיע היום למוסקבה כדי לפגוש את הנשיא ולדימיר פוטין כשהוא ב'משימה' למנוע מלחמה, ואמר כי הוא יביע את המסר מהמערב שהם פתוחים לדיאלוג על הדאגות הביטחוניות של רוסיה, אך יטיל סנקציות אם היא תפלוש. אוקראינה.

גם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין מצטרף למאמץ למנוע מלחמה, אוסטין אמור לבקר גם בבלגיה, שם יפגוש את בעלות ברית נאט"ו - ליטא ופולין, יממה לאחר ששר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הביע תקווה לדיפלומטיה.

בתוך כך על רקע מאמץ דיפלומטי למנוע מלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ארה"ב העניקה ערבות להלוואות בסך מיליארד דולר לאוקראינה, בגלל הנשק הרב שהיא קונה.

הקרמלין הגדיר את אזהרות ארה"ב מפני מתקפה קרובה כ"היסטריה" ו"אבסורד", ורוסים רבים מאמינים שוושינגטון מעוררת בכוונה פאניקה ומעוררת מתחים כדי לעורר סכסוך מסיבות פנימיות. בשיחה עם עיתונאים לאחר השיחה של הנשיא ג'ו ביידן עם פוטין ביום שבת, יועץ לענייני חוץ של הקרמלין, יורי אושאקוב, קונן את מה שתיאר כ"היסטריה" של ארה"ב על פלישה קרובה לכאורה, ואמר כי המצב "הגיע לנקודת אבסורד".

בתוך כך חיילים רוסיים הסמוכים לאוקראינה, נראו חוזרים לבסיסיהם לאחר השלמת תרגילים, כך צוטט משרד ההגנה הרוסי היום.

סוכנות הידיעות הרוסית Interfax ציטטה את דבור המשרד, שאמר כי "בעוד התרגילים ברחבי המדינה נמשכים, חלק מהיחידות של המחוזות הצבאיים הדרומי והמערבי השלימו את התרגילים והחלו לחזור לבסיסים".

מוסקבה הכחישה שאי פעם תכננה לתקוף את אוקראינה, אך דורשת ערבויות מארצות הברית ומנאט"ו כי קייב לא תורשה להצטרף לברית הצבאית, אך וושינגטון ובריסל סירבו עד כה לתת הבטחות כאלה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום