מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לאחר המתקפה של ליברמן: החברות בולמות התייקרות

בחברת שטראוס פחות התלהבו מהפנייה אמש של שר האוצר ושרת הכלכלה והשיבו לשרים במכתב משלהם בו נכתב, בין היתר, כי החברות כלל לא התכוונו להעלות מחירים | הסיפור המלא

לאחר המתקפה של ליברמן: החברות בולמות התייקרות

חברת שטראוס הבהירה היום כי אין בכוונתה לעלות מחירים: לאחר המכתב ששיגרו אתמול, שר האוצר, אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי אל יצרני ויבואני מוצרי המזון והצריכה במטרה לעצור את עליית המחירים, הערב הם זכו למענה מפתיע של נשיא ומנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה שהשיב לצמד השרים במכתב משלו:

"הופתענו מאוד לקרוא אמש את מכתבכם. לצערי, נושא הפנייה והתוכן המרכזי של מכתבכם אינו מדויק וחוטא למציאות.

למען הסר ספק חשוב לי להדגיש, כי שטראוס לא העלתה את מחירם של מוצריה בישראל - בין אם בתקופה הנוכחית ובין אם בעשור האחרון, ואף הפחיתה מחירי מוצרים מסוימים בתקופה זו".

בר דעה ממשיך וכותב: "יתרה מכך, בניגוד לרושם שאולי נוצר, שטראוס לא הודיעה בחודשים האחרונים כי בכוונתה להעלות מחירים בישראל. אמירה זאת המיוחסת לנו במכתבכם לצערי אינה נכונה. אני מנצל הזדמנות זאת על מנת לציין בפניכם באופן ברור כי שטראוס ממשיכה לדבוק בקו בו נהגה בעשור האחרון לפיו העלאת מחיר הינה ותמשיך להיות המוצא האחרון".

לסיום, עוקץ גיורא את שולחי המכתב והבהיר: "בקשתי מכם - אנא שימרו על סביבה שמכבדת ותומכת ביכולתן של חברות תעשייתיות לפעול ולשגשג במדינה. ברצוננו להמשיך להשקיע, לייצר ולספק מזון ומשקאות מצוינים לציבור בישראל וכן לפעול בסביבה שמעודדת צמיחה המושתתת על אמון".

כזכור, במכתב חריף ששלחו השרים למנכ"לי ונשיאי חברות המזון והייבוא הגדולות בארץ תקפו השרים במכתבם את החברות במשק וכתבו כי "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה".

השרים ציינו כי גם על החברות חלה האחריות הלאומית בתקופה מאתגרת זו, בהתחשב במצבן הכלכלי וברווחיהן. עוד ציינו השרים כי עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום