מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ברוך דיין האמת: ‏אסתר פולארד הלכה לעולמה

ברוך דיין האמת: בצער רב מגיעה הידיעה הבוקר על פטירתה של הגברת ‏אסתר פולארד ע"ה, רעייתו של של האסיר המשוחרר יונתן פולארד שיבל"א | התמודדה עם המחלה הקשה ואושפזה בתקופה האחרונה במצב קשה בעקבות הידבקות בקורונה | עמדה לימין בעלה בשעותיו הקשות והטובות כאחת

ברוך דיין האמת: ‏אסתר פולארד הלכה לעולמה

ברוך דיין האמת: ‏אסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד, הלכה לעולמה. משפחתו של יונתן פולארד מפרסמת הבוקר: "בצער רב וביגון קודר, המומים וכואבים אנו מצטערים להודיע על פטירתה של אסתר פולארד ע"ה, ההלוויה תתקיים היום בהר המנוחות בירושלים".

יונתן פולארד התחתן ב-1993 עם יהודיה קנדית בשם איילין זייץ, והיא שינתה את שמה לאסתר פולארד, היא תמכה בו מאד וניהלה מאבקים גדולים לשחרורו, לפני מספר שנים הוא שוחרר, ומאז שחרורו התגוררו יחד בשכונת רחביה בירושלים, עד לפטירתה הבוקר.

אתמול אושפזה אסתר פולארד, בבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה לאחר שנדבקה בנגיף. המשפחה אף פרסמה כי ‏הציבור מתבקש להתפלל לרפואתה השלימה של אסתר יוכבד בת רייזל ברכה, לאחר שלפני כשבועיים אסתר שהתמודדה עם מחלת הסרטן נדבקה בקורונה וטופלה בשלב ראשון בבית בהמלצת הרופאים.

בעקבות התדרדרות במצבה היא אושפזה ויהונתן פנה בבקשה לציבור להתפלל לרפואתה השלימה, אך הלילה כאמור, אסתר הלכה לעולמה לאחר שנות סבל וייסורים.

הלווייתה תתקיים היום בהר המנוחות בירושלים.

ההיסטוריה בקצרה:

פולארד בן ה-61, שעבד באגף המודיעין של הצי האמריקני בוושינגטון, גילה במהלך עבודתו שגורמים מסוימים במערך הביטחון הלאומי בארצות הברית, מונעים במכוון מישראל מידע חיוני.

הוא סבר שאי העברת המידע מעמידה חיי ישראלים בסכנה, לפיכך החל להדליף אותו לישראל. כשנתפס, ישראל לא הודתה בכך שהוא סוכן שלה, אולם מימנה את עורכי דינו. לאחר מכן הודתה בכך.

בינואר 1996 העניק לפולארד שר הפנים, חיים רמון אזרחות ישראלית, בעקבות החלטת השר הקודם, אהוד ברק.

פולארד נידון למאסר עולם, אותו ריצה מאז נובמבר 1985. העונש שפולארד קיבל הפתיע והיה יותר משדרשה התביעה. במהלך השנים נעשו ניסיונות רבים מצד ראשי ממשלות ישראל לשכנע את הנשיאים האמריקניים לחון את פולארד, אך הדבר לא צלח. גם הפניות לנשיא אובמה בבקשה להעניק חנינה לפולארד, לא נענו.

ב-27 ביולי 2015 החליטה ועדת השחרורים האמריקאית כי פולארד ישוחרר מהכלא ב-20 בנובמבר, כאשר יסיים לרצות 30 שנה‏, זאת ללא כל מעורבות פוליטית.

גם לאחר השחרור הוא הושאר עוד 5 שנים תחת מעקב צמוד, היה אסור לו לעזוב את ניו יורק, ובכלל איסור יציאה מארצות הברית. בנוסף היה עליו לשהות ב"מעצר בית" כל ערב, כשהמדינה יכולה להיכנס לו למחשבו האישי בכל עת, ובכל 5 השנים הוא היה תחת מעקב צמוד של מתקן GPS. לפני כחודש הוסרו ההגבלות באופן סופי לאחר שאף גורם רשמי לא ביקש להאריכן.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום