מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שלג החל להיערם בירושלים: כביש 1 נחסם לסירוגין, הלימודים בוטלו • מתעדכן

שלג החל להיערם בירושלים. על פי ההערכות, הוא ייערם לגובה של כמה עשרות ס"מ | המשטרה סוגרת ופותחת לסירוגין את התנועה בכביש 1 משני הכיוונים באזור שער הגיא | הלימודים מחר בירושלים - בוטלו | במשרד התחבורה החליטו לפי שעה, על הפסקת השירות הבין-עירוני אל ירושלים וממנה | במקביל, רכבת ישראל תפעיל רכבות מיוחדות בין ירושלים לתל אביב | צפו בתיעודים מרחבי העיר 

שלג החל להיערם בירושלים: כביש 1 נחסם לסירוגין, הלימודים בוטלו • מתעדכן

שלג כבד שיורד הערב (רביעי) ברחבי ירושלים החל להיערם על הקרקע. על פי ההערכות, בחלקים בבירה ייערם השלג לגובה של כמה עשרות ס"מ. המשטרה סוגרת ופותחת לסירוגין את התנועה בכביש 1 משני הכיוונים באזור שער הגיא. 

כמו כן, בתום הערכת מצב החליט ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שלא לקיים מחר את הלימודים בבירה.

כאמור, לאחר שסגרו את הכביש, החליטו במשטרה לפני זמן קצר, ולאחר פעולות שבוצעו לפינוי קרח ושלג שהצטבר על הכביש באזור הכניסה לירושלים, לפתוח לתנועה כביש מספר 1 מהעיר ירושלים לכיוון תל אביב. בכיוון ההפוך, נפתח הכביש בין שער הגיא לכיוון העיר ירושלים והתנועה מופנית לכיוון מנהרת הארזים.

בשעות הקרובות ייתכן וקטע הכביש יסגר שוב לסירוגין, זאת בהתאם להצטברות קרח/שלג והכרח בפעולות פינוי הכביש למניעת סיכון בטיחותי למשתמשי הדרך.

 

השלג בסמיכות לציון שמואל הנביא. 

כן, חסום לתנועה ציר עין יעל לשני הכיוונים מהמחסום ועד להר גילה וכביש המנהרות חסום בין צומת הרוזמרין לגוש עציון בשני הכיוונים. התנועה בכביש 436 במקטע שבין רמות לגבעת זאב בשני הכיוונים נחסם גן כן, זאת עקב הצטברות שלג בכביש. במשטרה ביקשו מציבור הנהגים לנהוג בזהירות ולהימנע מנסיעות שאינן הכרחיות באזור במהלך השעות הקרובות.

בשל היערמות של שלג על הכביש מוקדם יותר, הוחלט במשרד התחבורה על הפסקת השירות הבין-עירוני אל ירושלים וממנה. במקביל, בשל מזג האוויר הסוער רכבת ישראל תפעיל רכבות מיוחדות בין ירושלים לתל אביב, בשיטת מלא וסע לאורך כל הלילה.

הרכבות ישרתו את הנוסעים והנוסעות הנדרשים להגיע לירושלים או לצאת ממנה לכיוון המרכז. 

 

השלג בישיבות - מיר וקמניץ בבירה. 

בחברת החשמל דיווחו הערב, יום רביעי כי בשעה 18:22 נשבר שיא צריכת החשמל של כל הזמנים והוא עמד על 14,805 מגוואט. כזכור, השיא האחרון נשבר בשבוע שעבר ועמד על 14735 מגוואט. השיא הקודם בחורף 2020 עמד על 13,182 מגוואט.

 

פתיתי השלג הראשוניים בגבעת שאול צילום: רשת העיתונאים הנקודה

 

 

גג מלון בת שבע בירושלים \\ צילום: מוסא ביבי 

גוש עציון 

 

שלג באלון שבות צילום: יעקב ליפקין

קודם הגעתו לירושלים, נצפה השלג באזור גוש הציון. לפי שעה, נראה כי השלג החל להיערם שם ממש - כפי שניתן לצפות בתיעוד של יעקב ליפקין מאלון שבות. 

במועצה אזורית בנימין דיווחו כי נכון לשעה, 20:15 השלג יורד ביישובים: פסגות, כוכב יעקב, תל ציון, עפרה וגבעת אסף. אנשי אגף הביטחון של המועצה פרוסים בשטח. כרגע הכבישים פתוחים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום