מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכירים במשטרה ידעו על ההתנהלות הבעייתית, חכרוש: "לא רוצים ניצב ערבי"

נמשכת הסערה סביב התיעוד של ראש אגף סיף, ניצב ג'מאל חכרוש, שנראה מדלג על קורבן ועוזב לכאורה זירת רצח בכפר כנא | הערב מתברר: גורמים בכירים במחשטרה ידעו על התיעוד, אולם דבר לא נעשה | חכרוש טוען בתוקף: יצאתי לסגור את הזירה | הערכה במשטרה: ניצב חכרוש לא ישוב לתפקידו

בכירים במשטרה ידעו על ההתנהלות הבעייתית, חכרוש: "לא רוצים ניצב ערבי"

גורמים בכירים במשטרה ידעו מזה זמן על התנהלותו, הבעייתית לכאורה, של ניצב ג'מאל חכרוש בזירת הרצח בכפר כנא. לפי גורמים במשטרה, בכירים בארגון ידעו גם על עצם התיעוד, אולם לא נעשה דבר נגד הניצב.

כפי שדווח מוקדם יותר, ניצב ג'מאל חכרוש, ראש אגף סיף לסיכול פשיעה בחברה הערבית יצא היום (שני) לחופשה מהמשטרה, בשל תיעוד חריג שפורסם בו הוא נראה יורד בגרם מדרגות ומדלג על אדם פצוע אנושות, שנדקר זמן קצר לפני כן בקטטה.

בתוך כך, במשטרה מתחזקת הערב הערכה כי ניצב חכרוש לא יחזור עוד לתפקידו בארגון. חכרוש מצדו ממשיך לטעון כי התיעוד לא משקף את התמונה המלאה, וכי הוא ירד במדרגות במטרה לסגור את הזירה.

הערב אף פורסמו ציטוטים של חכרוש בהם הוא נשמע תוקף בחריפות את המשטרה והפרקליטות. "לא רוצים במשטרה ניצב ערבי. הסיפור הזה לא יצא מגורמים שקשורים לחברה הערבית, אלא מהפרקליטות והמשטרה", אמר למקורביו בשיחה שפורסמה בחדשות 12.  "יש שם גורמים שרודפים אותי, בגלל העמדות שלי והגישה שלי במיגור הפשיעה בחברה הערבית", הוסיף.

מהמשטרה נמסר היום כי בשיחה שהתקיימה בין השניים, נענה המפכ"ל לבקשתו של ניצב ג'מאל חכרוש לצאת לחופשה עד שתושלם הבדיקה בפרשה.

האירוע המדובר התרחש ב-12 בספטמבר 2020 במפעל 'ברזל כנא' בכפר כנא. בתיעוד שפורסם לראשונה ב'הארץ' נראה חכרוש מדלג מעל הקורבן, תוך שהוא מועד מעט ועוזב את הזירה מבלי לסייע לפצוע ולקחת אחריות על הזירה מתוקף תפקידו. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של הנרצח - גאזי אמארה, תושב כפר כנא בן 35.

לפי הדיווח ב'הארץ', ניצב חכרוש שהגיע למפעל על מנת לשלם על הזמנה שביצע, נקלע לקטטה אלימה בין בני משפחה על רקע חלקת אדמה הנמצאת ברשותם. זמן קצר לאחר מכן קלטו המצלמות את ניצב חכרוש יוצא מהמשרד תוך שהוא מדלג מעל גאזי המדמם אל מותו. פרסום התיעוד עורר סערה וגרר תגובות חריפות הקוראות להדיח את ניצב חכרוש.

מהמשטרה נמסר כי בהמשך לפרסומים אודות התנהלותו של ניצב ג'מאל חכרוש באירוע הרצח בכפר כנא בחודש ספטמבר 2020, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשותו של ניצב בדימוס, עו"ד אהרון אקסול, שכיהן בעברו כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים של משטרת ישראל.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום