מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרסום ראשון: יוסר הצו שאסר את הילולת הבאבא סאלי

המשטרה תסיר את הצו שביטל את הילולת הבבא סאלי בשבוע הבא בעיר נתיבות | מפקד מרחב נגב שחתם אמש על הצו, יחתום בשעות הקרובות על ביטולו

פרסום ראשון: יוסר הצו שאסר את הילולת הבאבא סאלי

מפקד מרחב נגב, תנ"צ נחשון נגלר, צפוי לחתום בשעות הקרובות על ביטול הצו שאסר את קיום הילולת הבבא סאלי בשבוע הבא. כך נודע ל'בחדרי חרדים', זאת לאחר שאמש נחתם הצו והמשטרה הודיעה כי ההילולה המסורתית לא תתקיים.

לפי שעה, מסתמן כי הצדדים יגיעו למתווה מוסכם, במסגרתו יוגבל מספר המשתתפים במתחם הילולה ל-700/800 מתפללים בו זמנית - והתפילות יערכו מחוץ למבנה הציון.

כפי שדווח אתמול, שבוע להילולת הבאבא סאלי, המשטרה הודיעה על ביטול האירוע השנתי. ההסבר הרשמי של המשטרה היה כי לא קיימת יכולת לעמוד בתנאי הבטיחות, אך ההחלטה מתחברת לדרישה של הפרויקטור פרופ' סלמן זרקא לבטל את האירוע מחשש להידבקות המונית.

במכתב ששיגר מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, נאמר כי על אף פניות רבות מצדה של המשטרה, עיריית נתיבות הבהירה, כי אינה רואה עצמה אחראית לאירוע, בפרט ביחס לציון הקבר והמתחם הסמוך לו. בנוסף נכתב כי העמותה, אשר בשטחה מתמקד האירוע, לא נטלה אחריות על ארגון האירוע ולא ביקשה רישיון לתהלוכה אשר אמורה להתקיים במהלכו.

ל'בחדרי חרדים' נודע בעירייה הבהירו למשטרה ההילולה, שבה צפויים להשתתף מספר רב של אנשים, היא לא באחריותה, כיוון שמדובר באירוע בסדר גודל שמי שאמור לקחת עליו את אחריות - הוא משרד ממשלתי.

ההחלטה לבטל את ההילולה המסורתית עוררה זעם רב בקרב הציבור המסורתי והדתי, שפוקד מדי שנה את קבר הבאבא סאלי. בבד בבד, חברי כנסת שקראו אמש להפר את הצו ולהגיע להילולה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום