מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 35°c
אשדוד 26°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 35°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ההסתבכות של לפיד: טס לחופשה בפריז ללא אישור ועדת ההיתרים

ראש הממשלה החלופי ושר החוץ, יאיר לפיד המריא לחופשה בפריז שם שהה בבית של ידידים, למרות שלא שילם תמורת הדירה ולא קיבל את אישור ועדת ההיתרים • אחרי שהסתבך, משך את הבקשה שלו ולטענתו שילם עבור החופשה בבירת צרפת

ההסתבכות של לפיד: טס לחופשה בפריז ללא אישור ועדת ההיתרים

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, טס לסוף שבוע בפריז והתארח בדירה השייכת לידידים – לפני שקיבל היתר מוועדת ההיתרים. כך פורסם בחדשות הערב בכאן 11. לאחר שבקשתו נתקלה בקשיים, לפיד ביטל את הבקשה.

לפי הדיווח של מיכאל שמש, הסיפור מתחיל כמה שבועות אחרי הקמת הממשלה, כאשר לפיד טס עם רעייתו לסוף שבוע בפריז. לפני הטיסה, הוא הגיש בקשה לוועדת ההיתרים של הממשלה לקבל מתנה: אירוח בבית שנמצא בבעלות ידידים.

מדובר בבני זוג המקורבים מאוד למשפחת לפיד, ויו"ר יש עתיד ביקש לקבל את האירוח בהיתר. אבל לפיד לא חיכה לתשובת ועדת ההיתרים, ועוד לפני כן טס והתארח בדירה.

כמה שבועות מאוחר יותר, כשהוועדה התכנסה לדון בבקשה, עלה חשש לניגוד עניינים בשל העובדה שבאותם ימים התפרסם כי האישה אמורה להופיע באירוע מטעם הקואליציה ואמורה לקבל על כך תשלום מטעם יש עתיד. אל לפיד הופנו שאלות רבות בעניין, וברגע שראש הממשלה החליפי נתקל בהן – הוא העביר פנייה חריגה לחברי הוועדה למשוך את הבקשה, ואמר שיעביר תשלום על האירוח בדירה. בעקבות כך, הוועדה החליטה לא לדון בפרשה.

לפיד מסר בתגובה: "במהלך חופשת סוכות יצא השר לפיד לחופשה קצרה עם רעייתו בפריז. השר ורעייתו לנו בדירה של חבר אישי. חברים ובני משפחה מתארחים בדירה זו בעת שהיא עומדת ריקה, השר לפיד ורעייתו העבירו לחבר תשלום בגין שווי השימוש בדירה".

בהמשך נכתב: "עוד לפני היציאה לחופשה פנה השר לפיד לוועדת ההיתרים לקבלת אישור ללון בדירה, אך בסופו של דבר, בטרם התקבלה החלטה, חזר בו מהבקשה וכאמור העביר תשלום בגין הלינה".

חדשות JDN

art

 צבע אדום