מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרסום ראשון; דרישה בכנסת: להדיח את הנציב אורי שהם

בעקבות סירובו של השופט בדימוס אורי שהם שלא להשתתף בדיון דורש חבר הכנסת משה ארבל משר המשפטים גדעון סער להדיח את הנציב השופט בדימוס שמאי בעקבות ביזוי הכנסת

פרסום ראשון; דרישה בכנסת: להדיח את הנציב אורי שהם

הבוקר (שני) התקיים בוועדת החוקה של הכנסת דיון ברקע ההחלטה שפרסם לפני כחודש נציב תלונות הציבור השופט בדימוס אורי שהם, שנזף בראשון לציון הגר"י יוסף וקרא לשר כהנא לשקול את סיום תפקידו.

קודם הדיון, דרשו יוזמי הדיון חברי הכנסת משה ארבל, אורי מקלב ואבי מעוז, לזמן את הנציב לדיון ולענות על השאלות, בראשן, מדוע סירב לנזוף בנשיאת בית המשפט העליון שהתבטאה בעבר על הנושאים הפוליטיים.

בעקבות סירובו של השופט בדימוס שוהם שלא להשתתף בדיון דורש חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) משר המשפטים גדעון סער להדיח את הנציב השופט בדימוס שמאי בעקבות ביזוי הכנסת, שלטענת ארבל הוא פנה לנציב קודם הדיון שהוא נענה ע"י הנציב כי "אינו מתכון לקחת חלק בדיון אף אם יתבקש לכך ע"י יו"ר הוועדה או חבריה", כתב ארבל.

ארבל טוען כי בכך הפר את תקנון הכנסת שיכולה לזמן כל בעל תפקיד לוועדות הכנסת כדי למלא את תפקידה לפקח, "אני סבור שהזלזול המחפיר של נציב תלונות הציבור על השופטים בכנסת, בחברי הכנסת ובוועדות הכנסת ודיוניהן".

במכתבו דורש ארבל מהשר גדעון סער להתבטא בנושא, "מחייבות אמירה ברורה וחדה שלך כשר המשפטים בדבר חובתו להתייצב בפני הכנסת. אם יתמיד מר שהם בסירובו", כשהוא דורש לכנס את הוועדה לבחירת הנציב כדי להדיחו מתפקידו.

בחדרי חרדים

 צבע אדום