מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"תכנן רצח אדם": מעצרו של משה איראם הוארך שוב

החשדות נגד משה איראם, שנעצר בחשד לשליחת תוקפיהם של חבר הכנסת מאיר פרוש וכמה רבנים במהלך החודשים האחרונים, התחזקו מאז מעצרו. כך עדכנה המשטרה בדיון הארכת מעצרו | המשטרה: ישנן ראיות כי איראם תכנן לרצוח אדם

"תכנן רצח אדם": מעצרו של משה איראם הוארך שוב

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) פעם נוספת את מעצרו של משה איראם, תושב ירושלים, שנעצר בחשד לשליחת תוקפיהם של חבר הכנסת מאיר פרוש וכמה רבנים במהלך החודשים האחרונים. "עולה מהחקירה כי החשוד תכנן רצח אדם", אמרה המשטרה במהלך הדיון.

נציגת המשטרה טענה בפתח בדיון כי החקירה חיזקה את החשדות החמורים נגד איראם. המשטרה הצהירה במהלך הדיון כי יש בידיה ראיות המצביעות על כך שאיראם תכנן להוציא לפועל רצח של אדם, אולם לא פירטה מי היעד לרצח.

כזכור, איראם, חרדי קיצוני תושב ירושלים, נעצר ביום רביעי האחרון ע"י המשטרה בחשד למעורבות במספר אירועים אלימים שאירעו ברחבי הארץ במהלך החודשים האחרונים. במשטרה חושדים כי איראם, המשתייך לקהילות הקיצוניות ביותר, ביצע את המעשים באמצעות שליחים. מוקדם יותר בשבוע שעבר נעצר חשוד נוסף בפרשה.

בין היתר, חשוד אירם באירועים האלימים כלפי יו"ר סיעת שלומי אמונים, ח"כ מאיר פרוש, שכזכור הותקף ע"י אלמוני שאף ניסה לגזוז זקנו. במקרה אחר הושלך חומר בעל ריח חריף סמוך לביתו של פרוש.

מחקירת המשטרה עלה כי איראם שיגר אחרים לתקוף את הרבנים ואת חבר הכנסת פרוש. הערכה היא כי הרקע למעשים הן דעותיו הקיצוניות של איראם, שניסה להשליט אותן על גורמים שונים במגזר החרדי. כמו כן הוא חשוד במעורבות בשיגור מכתבי איומים לרבנים, בהקשר להתנגדות לחיסוני הקורונה.

במשטרה מייחסים לאיראם עבירות של ניסיון לשידול לרצח, תקיפה וחבלה ממשית ותקיפת עובד ציבור. פרקליטו של אירם, אמר בדיון הקודם כי "הדבר היחיד שיש לי זה מה שאומר לי מרשי - שככל הנראה שיש בן אדם אחר שנעצר בסיפור הזה וכדי להוריד מעצמו את הלחץ מסר את השם של מרשי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום