מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כשבוע לאחר הרצח: מאות הגיעו לצעדת מחאה ביישוב חומש

"תלמידי ישיבת חומש, האלפים שצועדים כאן, אלה החלוצים של תשפ"ב, ממשיכי דרכם של כל החלוצים לדורותיהם שהגיעו ליבש פה את הביצות ולכבוש את הארץ," קרא מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה

כשבוע לאחר הרצח: מאות הגיעו לצעדת מחאה ביישוב חומש

כ-5,000 בני אדם הגיעו הערב (חמישי) לצעדה לחומש שבשומרון, במלאות השבעה לרצח הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד, תלמיד הישיבה שפועלת במקום, בכניסה למאחז. המשתתפים קראו לראש הממשלה נפתלי בנט לאפשר ישיבה להמשיך ולפעול במקום.

"תלמידי ישיבת חומש, האלפים שצועדים כאן, אלה החלוצים של תשפ"ב, ממשיכי דרכם של כל החלוצים לדורותיהם שהגיעו ליבש פה את הביצות ולכבוש את הארץ," קרא מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה. "כאן זה המקום שאנחנו ממש חשים את האדמה, את מרחבי ארץ ישראל, וחווים את מה שחוו כל אלה שהשתוקקו לתקומת עם ישראל בארצו".

אתיה דימנטמן אלמנתו של יהודה אמרה: "ככל שיש פה יותר אנשים ויותר גשם זה יותר מאתגר וקשה לנו, יהודה יותר שמח. ברור לי. ואנחנו מזמינים את כל עם ישראל, את כל מי שלא הגיע או שהתחרט שלא הגיע, מוזמנים לצעוד איתנו בלב או להגיע לכאן מחר או מחרתיים. נחזור לכל המקומות, כמו שיהודה חלם, וכל עם ישראל חלם וחולם גם אם הוא לא מרגיש את זה".

האלפים צעדו עם משפחת דימנטמן משבי שומרון לעבר ישיבת חומש בה למד יהודה הי"ד. הצעדה עברה גם במקום הפיגוע בו התחבאה חוליית המחבלים ומשם ביצעה את הירי לעבר הרכב שבו הוא נסע.

בתום הצעדה נערכה אזכרה לזכרו של יהודה בהשתתפותם של האלפים יחד עם רבנים, אישי ציבור וחברי כנסת.

חדשות JDN

 צבע אדום