מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש עיריית ניו יורק דחה השבעתו לכבוד שומרי השבת

ראש עיריית ניו יורק הנבחר דוחה את השבעתו הצפויה ב-1 בינואר במספר שעות, כדי ששומרי השבת יוכלו להשתתף באירוע. לראש העיר הנבחר אריק אדאמס יש בסיס חזק של תמיכה בתוך הקהילות החרדיות בניו יורק

ראש עיריית ניו יורק דחה השבעתו לכבוד שומרי השבת

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדאמס ידחה את טקס ההשבעה שלו בכמה שעות ביום שבת, 1 בינואר כדי שגם תומכיו היהודים שומרי השבת יוכלו להשתתף כך דיווח אתר Forward.

באופן מסורתי, השבעתם של נבחרי הציבור בעיר ניו יורק מתקיימת ב-1 בינואר בצהריים. השנה, ה-1 בינואר יוצא ביום שבת, כלומר יהודים שומרי שבת לא יוכלו להשתתף, ראש העיר החליט לדחות את ההשבעה בכמה שעות.

לראש העיר הנבחר אריק אדאמס יש בסיס חזק של תמיכה בתוך הקהילות החרדיות בניו יורק. בפריימריז אדאמס היה עם תמיכה חזקה בברוקלין, אדאמס הזכיר את הקהילות החרדיות בנאום הניצחון שלו.

כזכור בתחילת חודש נובמבר, אוהד ישראל וידיד החרדים ניצח את המרוץ לראשות עיריית ניו יורק; הדמוקרט אריק אדאמס נבחר לראשות העירייה, והביס את קרטיס סליווה הרפובליקאי. אדאמס, מפקד משטרת ניו יורק לשעבר, יהפוך לראש העיר השחור השני של העיר המאוכלסת ביותר במדינה. דיוויד דינקינס, שכיהן בין 1990 ל-1993, היה הראשון.

אדאמס, נשיא רובע ברוקלין, אדמס, בן 61, ייכנס לתפקידו ב-1 בינואר. אריק אדאמס הוא תומך נלהב של הקהילה היהודית בניו יורק, הוא מגיע באופן קבוע לאירועים לשיפור היחסים בין הקהילות החרדיות, והעניק כספים לארגוני הקהילה הנדרשים, ארגון הצלה, ארגון השומרים, ארגון מתעסקים, וארגוני חסד שונים. שנה שעברה הוא הצליח לגייס כספים לשם רכישת שני אמבולנסים חדשים המשרתים את ארגון 'הצלה' בוויליאמסבורג.

אריק אדאמס רגיש מאד לאוכלוסייה החרדית, בהיותו בן לאוכלוסייה מוחלשת, כאשר בעצמו התמודד עם אלימות משטרתית קשה מאוד לפני 40 שנה, כאשר שוטרים היכו אותו ללא סיבה, אך ורק בגלל היותו שחור. הוא תומך נלהב בארגון השומרים של ניו יורק, תמיד מגיע לכל אירוע נגד אנטישמיות ונלחם מאד למען תקציבים לצרכי הציבור החרדי.

בחדרי חרדים

 צבע אדום