מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 25°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

החרדים מגיבים לדברי השר נחמן שי: "מתווה הכותל יוביל לשפיכות דמים"

הראשון להגיב לדבריו של השר נחמן שי, הוא חבר הכנסת ישראל אייכלר שעומד שמתריע מפני שפיכות דמים חלילה. "שרי הממשלה הרפורמית כבר הכריזו מלחמת דת: "לשחרר את הכותל המערבי מידי החרדים". כך אייכלר

החרדים מגיבים לדברי השר נחמן שי: "מתווה הכותל יוביל לשפיכות דמים"

אחרי ששר התפוצות נחמן שי חשף את כוונת הממשלה להרדים את הציבור המתנגד, לקראת יישום מתווה הכותל, חבר הכנסת ישראל אייכלר עומד בשער ומתריע כי יישום מתווה הכותל יוביל לשפיכות דמים.

דבריו באים בתגובה לדברי השר שי ל'בחדרי חרדים', בניגוד לבכירי הממשלה שהודיעו על הקפאת הליך יישום המתווה, אמר שר התפוצות; "ממשלת ישראל תמשיך לחתור ליישום מתווה הכותל. כל עוד אנחנו חלק מהקואליציה והממשלה, נמשיך לדחוף לשוויון בין כל הזרמים" ותקף את השר לשירותי דת, מתן כהנא, "תחום האחריות לקידום המתווה נמצא הרחק ממשרדו של כהנא, וטוב שכך".

בתגובה לדברים, מסר חבר הכנסת ישראל אייכלר כי יישום המתווה "זו סכנה קיומית לעם ישראל". לדבריו, "מתווה הכותל הרפורמי עלול להוביל לשפיכות דמים חס ושלום. בעשרה בטבת החל המצור על ירושלים. שרי הממשלה הרפורמית כבר הכריזו מלחמת דת: "לשחרר את הכותל המערבי מידי החרדים". מי שקורא ל"מלחמת השחרור" קורא לשפיכות דמים. אין כיבוש בלי מלחמה".

אייכלר הוסיף וקרא: "לכל מי שמבקש לשמור על השלום ולהגן על הכותל המערבי, בטרם התגלע הריב נטוש. הרפורמים לא באמת רוצים להתפלל במקום שאינם מאמינים בו. רק לקעקע את קדושת המקדש. אל תתנו להם יד להכות ביהודים ולטמא את מקום המקדש".

בחדרי חרדים

 צבע אדום