עוד מעמית סגל: לב העניין הוא לא האבטחה ולא מועד תחילת העדות אלא הקצב: ראש ממשלה שמעיד שלוש פעמים בשבוע שש שעות ביום זה אירוע משנה מציאות. ראש ממשלה שמעיד פעם בשבוע שלוש שעות, סיפור אחר. יוכרע כבר בשבוע הבא.
בנר השביעי: הרבי מבעלזא עורר על חילול השבת
האדמו"ר מבעלזא התייחס באמירת ה'תורה' במוצאי שבת לציפייה לגאולה ואמר "כשהקב"ה ישלח את המשיח באם יגיע גם לאלו שנוסעים במכוניות בשבתות, אז הישועה לא תוכל להיות בשלימות"
האדמו"ר מבעלזא נשא דברי תורה במעמד הדלקת נר שביעי של חנוכה במוצאי שבת במרכז החסידות בירושלים.
האדמו"ר ביאר את הענין של 'וזדים ביד עוסקי תורתך', שכאשר הקב"ה רוצה להביא ישועה, הרי "יבוא הנס מכל מקום" גם אם אינם יראי השם, אבל שלימות הישועה היא דווקא ע"י צדיקים ויראי השם ובשבילם.
ובזה ביאר דברי ה'אבודרהם' שמביא על נס חנוכה את הפסוק "נתת ליראיך נס להתנוסס מפני קושט סלה", ובתרגום יונתן: "בגלל קושטא דאברהם עלמין" - שמצינו באברהם אבינו שהבטיחו הקב"ה הישועה "אחר הפרד לוט מעמו" דווקא.
נמצא שבחנוכה היה נס בתוך נס: מלבד עצם הנסים, חלק מהנס הוא שהיה ע"י "עוסקי תורתך", כשם שהיה באברהם אבינו. ואף לעתיד לבוא הובטחנו 'הנה אנכי שלח לכם את אליה הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא, והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם', דהיינו, קודם יבוא אליהו - 'והשיב לב אבות על בנים', ולא שתבוא הגאולה בשביל אלו הנוסעים במכוניות בשבתות על דרך "יבוא הנס מכל מקום", אלא קודם יחזרו בתשובה וכך יגאלו ואז תהיה הגאולה שלימה.