מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המפכ"ל שוחח עם הורי הלוחמים: "גיבורים, מקווה שההליך יסתיים מהר"

המפכ"ל שוחח הערב עם הורי שני הלוחמים שירו במחבל אשר דקר צעיר חרדי, אחרי הסערה הציבורית שפרצה בשל ההחלטה לחקור אותם במח"ש | "אין לי ספק שלעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה, אמר המפכ"ל

המפכ"ל שוחח עם הורי הלוחמים: "גיבורים, מקווה שההליך יסתיים מהר"
מחוז יו"ש צילום: זירת התאונה דוברות כבאות והצלה לישראל

אחרי החלטת המחלקה לחקירות שוטרים לחקור את שני הלוחמים, שירו במחבל שביצע את פיגוע הדקירה סמוך לשער שכם, מפכ"ל המשטרה שוחח הערב (מוצ"ש) הורי הלוחמים ושב על דבריו כי הוא מגבה אותם באופן מלא.

בשיחת ועידה שקיים המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי עם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן יחד עם הוריהם של הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל' שניטרלו את המחבל בכיכר שער שכם בירושלים, אמר המפכ"ל: "אני רוצה לשבח בפניכם את ילדכם, הלוחמת ש' והלוחם ל' שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו הערב חיי אדם. אין לי ספק שלעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה."

המפכ"ל ציין בפני ההורים כי שוחח עם השר לביטחון הפנים ועם ראש הממשלה והדגיש בפניהם שהם פעלו כשורה וכפי שמצופה משוטרי ולוחמי משטרת ישראל באירוע מהסוג הזה.

עוד אמר המפכ"ל להורים: "אני מחזק את ידכם. אנחנו מלווים את ש' ו- ל' באופן צמוד לרבות סיוע משפטי בתקווה שההליך יסתיים מהר ככל שניתן. המחבל הנתעב ניסה לרצוח אזרח ולאחר שהגיבו הוא ניסה גם לפגוע בהם והודות לתגובה שלהם האירוע הסתיים כשהמחבל מנוטרל וללא פגיעה נוספת לא באזרחים ולא בהם"

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר להורים: "בהמשך למדיניות של המפכ"ל ולגיבוי הלוחמים, החיל ואנחנו כאן לצידכם בכל דבר שרק תצטרכו. כולנו צפינו בסרטון וראינו שהילדים שלכם גיבורים והם פעלו כפי שאנו מלמדים אותם ומצפים מהם כמגני האזרחים."

כפי שדווח מוקדם יותר, בפיגוע שאירע היום (שבת) סמוך לשער שכם בבירה, נפצע צעיר חרדי באורח בינוני עד קשה. כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק. המחבל נורה ע"י לוחמי מג"ב, לא לפני שניסה לפגוע באחד מהם. מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

הפיגוע התרחש כשעה לפני צאת השבת ברחוב סולטאן סולימאן בכניסה לעיר העתיקה. המחבל, פלסטיני בן 25 תושב סלפית, שהיה חמוש בסכין, צעד לעבר הצעיר החרדי ודקר אותו מספר דקירות בכל חלקי גופו. בית החולים שערי צדק עדכן כי מצבו של הפצוע יציב, במצב בינוני, וכי הוא עובר כעת בדיקות הדמיה להמשך הטיפול.

מוקדם יותר הערב שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט, עם השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, ועם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, בעקבות הפיגוע בירושלים. ראש הממשלה עודכן בממצאי התחקיר הראשוני שבוצע בעקבות הפיגוע בשער שכם, והנחה להמשיך ולנקוט בפעולות הנדרשות על מנת למנוע התלקחות בשטח.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום