מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 31°c
אשדוד 28°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 31°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רפורמת הגיור: בסיעת 'הציונות הדתית' שותקים; בן-גביר מתנגד

מעל ל-24 שעות לאחר פרסום רפורמת הגיור של השר כהנא, ואף אחד מחברי מפלגת 'הציונות הדתית' התבטא נגדה | הסיבה: מחכים למוצא פיו של הרב דרוקמן, רבה הרוחני של המפלגה | ומה עם שאר הסיעות במפלגה? בן גביר טוען: "אני מתנגד"

רפורמת הגיור: בסיעת 'הציונות הדתית' שותקים; בן-גביר מתנגד
מחוז יו"ש צילום: זירת התאונה דוברות כבאות והצלה לישראל

בניגוד לרפורמת הכשרות, התוכנית לשינוי מערך הגיור לא מקבלת יחס מיידי מצד חברי סיעת 'הציונות הדתית' בכנסת, שעד כה שומרים על שתיקה בנושא.

הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שאת הרפורמה בגיור, כהנא עשה תוך התייעצות עם רבנים במגזר הדתי-לאומי, ובראשם הרב דרוקמן, שהוא המנהיג הפוליטי של מפלגת 'הציונות הדתית'.

במפלגה של סמוטריץ' מתגאים שהם מקשיבים לעצתם של רבניהם, ואם הרב דרוקמן, שאומנם עבד על הרפורמה יחד עם השר כהנא אך טרם הביע את דעתו עליה בפומבי, תומך בשינוי מערך הגיור - יהיה קשה מאוד לראות את חברי 'הציונות הדתית' מביעים התנגדות.

סמוטריץ' עם הרב דרוקמן

מי שגם טרם התייחסו לתוכנית הם חברי הכנסת איתמר בן-גביר ואבי מעוז, החברים בסיעת 'הציונות הדתית' בבלוק טכני ורבניהם הרוחני, הרב דב ליאור והרב טאו, ככל הנראה מתנגדים לתוכנית.

בן-גביר אמר, בפעם הראשונה מאז פרסום התוכנית, בשעות המאוחרות של הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מתנגד לרפורמה: "אני מתנגד לרפורמת הגיור שעלולה לקרוע את העם ולהקים מערך לרישום יוחסין".

"השר כהנא הורס את מערך הגיור הקיים ושופך את התינוק עם המים ויגרום לכך ששום יהודי לא יוכל לסמוך על המערך הזה, כמו ברפורמת הכשרות הגרועה אותה הוא מקדם", הוסיף.

בחדרי חרדים

 צבע אדום