מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 31°c
אשדוד 28°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 31°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השר הורביץ על הזן החדש: "אין צורך להיכנס לבהלה"

במסיבת עיתונאים משותפת של שר הבריאות הרצוג ומנכ"ל משרד הבריאות, הסבירו השניים את ההגבלות החדשות שהתקבלו אמש בממשלה. הורביץ: "עדיף לפגוש את הווריאנט שאתה מחוסן וממוגן", על איכוני שב"כ: "יש לי קושי גדול"

השר הורביץ על הזן החדש: "אין צורך להיכנס לבהלה"

במסיבת עיתונאים שקיים שר הבריאות ניצן הורוביץ יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' אש, ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר פרייס, וממונה הקורונה הפרופ' זרקא, ניסו בכירי מערכת הבריאות להסביר את ההחלטות שהתקבלו אמש בקבינט הקורונה. 

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לווריאנט והגדירו כסיפור "כלל עולמי". הורוביץ קבע כי ההחלטות מתקבלות בקור רוח ומטופל ע"י טובי המומחים, בקנה מידה בינלאומי. "האמת היא שהתכוננו למצב כזה, יצאנו מנקודת הנחה שיגיע ווריאנט חדש, נערכנו אליו היטב, ובזכות זה איתרנו במהירות את הווריאנט הזה". 

הורוביץ הבהיר כי העניין כרגע בשליטה, ואין סיבה לחרדה, "אין צורך להכניס את הציבור לבהלה. צריך עכשיו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לוודא שמקפידים על התו הירוק, מסיכות, והחיסונים". שר הבריאות שב והדגיש כי הוא שומע אנשים שאומרים ששווה להמתין עם החיסון: "טעות קשה!" אמר הורוביץ "עדיף לפגוש את הווריאנט שאתה מחוסן וממוגן, ואני אומר את זה במיוחד להורים לילדים שעדיין לא חוסנו וכן לאלו שחוסנו בשתי מנות וצריכים את השלישי". 

לעניין איכוני השב"כ על הטלפונים של החולים אמר "יש לי קושי גדול עם האיכונים, אני דוגל בהגנה על הפרטיות, אבל לנוכח המצב החדש והצורך המיידי כבר היום לאתר אנשים שבאו במגע עם אותם מאומתים ולשמור על בריאותם". כמו כן הבהיר "נבחן מדי יום את הצורך בשימוש הדבר". 

בנוגע לטענות על צביעות מכיוונו, בשל התנגדותו בעבר לאיכון השב"כ אחר הטלפונים של המאומתים, טען הורוביץ כי מה שיותר בעייתי הוא סגר - שהשימוש באיכונים הוא דרך להימנע ממנו. 

על ההגבלות שהתקבלו אמש אמר כי הם יהיו בתוקף מעכשיו, למשך כשבועיים, "זה פרק זמן קצר שנועד לספר יותר וודאות - כאשר בתקופה הזאת נקבל יותר אינדיקציה". 

בחדרי חרדים

 צבע אדום