מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 31°c
אשדוד 28°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 31°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הקואליציה מצליחה להסיר את המכשולים שאיימו על שלמותה

דחייה נוספת בהצבעה על חוק החשמל - אמור היה לעלות להצבעה מחר בוועדת הפנים של ואליד טאהא, לבקשת מזכיר הממשלה שלום שלמה, השרה שקד וטאהא הסכימו לדחות את ההצבעה (כנראה לרביעי) כדי להמשיך לנסות למצוא מתווה מוסכם

הקואליציה מצליחה להסיר את המכשולים שאיימו על שלמותה

שעות בלבד לפני שהכנסת הייתה אמורה לפתוח שבוע נוסף של הצבעות, הצליחו הלילה (ראשון) להסיר את שני האיומים המשמעותיים על שלמות הקואליציה. המכשול העיקרי סביב חוק החשמל נדחה וכך גם הגעה להסכמות סביב משבר הקנאביס.

מחר (שני) תוכננה ההצבעה על חוק החשמל, שבמרכזו עימות בין נציג רע"מ ווליד טאהא לשרת הפנים איילת שקד סביב הנוסח, כאשר חה"כ טאהא איים להצביע על החוק בניגוד לעמדת השרה.

הלילה לדרישת מזכיר הממשלה שלום שלמה הוחלט לדחות את ההצבעה להמשך השבוע, זאת כדי לא לקיים את ההצבעה מחר בבוקר ולהמשיך בהידברות בין נציג רע"מ לשרה שקד ולנסות להגיע לפשרה.

גם בנושא משבר הקנאביס של חברת הכנסת שרן השכל שאיימה שלא להצביע עם הקואליציה, הגיעו להבנות. שר הבריאות ניצן הורביץ נועד היום עם חברת הכנסת השכל והשניים הגיעו לסיכומים שמתגבשים להסכם חתום.

על פי הסיכום תוקם ועדת קנאביס בכנסת, אך הצעת החוק בעניין הקנאביס הרפואי תתקדם בהתאם לסיכומים בין יוזמת החוק השכל לבין הדרג המקצועי במשרד הבריאות.

בחדרי חרדים

 צבע אדום