מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בריטניה תודיע: תמיכה בחמאס עד 10 שנות מאסר

בריטניה תכריז על חמאס ארגון טרור - "חמאס הוא גוף אנטישמי, זהו צעד חשוב עבור הקהילה היהודית", אומרת שרת הפנים הבריטית | על פי הצעת החוק, העונש על תמיכה בארגון הטרור יכול להגיע ל-10 שנות מאסר

בריטניה תודיע: תמיכה בחמאס עד 10 שנות מאסר

בריטניה תגדיר את החמאס כולו כארגון טרור, שרת הפנים הבריטית עומדת להכריז על מדיניות חדשה, שלא תבחין עוד בין זרועות צבאיות לפוליטיות. תומכי חמאס בבריטניה עלולים לקבל עד 10 שנות מאסר.

בריטניה מכירה כיום בזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - כארגון טרור, אך לא בזרוע הפוליטית שלו, השולטת בעזה. בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון ביום חמישי, אמרה שרת הפנים פריטי פאטל "ההבחנה כבר לא ניתנת להגנה, לקחנו את הדעה שאיננו יכולים עוד להפריד בין סוג הצד הצבאי והפוליטי", אמרה, על פי ה"גרדיאן". "זה מבוסס על מגוון רחב של מודיעין, מידע וגם קישור לטרור. החומרה של זה מדברת בעד עצמה".

שרת הפנים פריטי פאטל תקדם את החוק דרך הפרלמנט בשבוע הבא, כך לפי ה"גרדיאן". הוצאת הארגון אל מחוץ לחוק תביא לעונש פלילי של עד עשר שנות מאסר בכלא, לכל מי שיביע תמיכה בחמאס, ייפגש עם אנשיו או יניף את דגל חמאס.

פאטל תכנה את חמאס "אנטישמיות בטירוף", כך לפי ה'גארדיאן'. ותאמר שהוצאת ארגון הטרור מחוץ לחוק נועד לגרום ליהודי בריטניה להרגיש בטוחים יותר. "לחמאס יש יכולת טרור משמעותית, כולל גישה לכלי נשק רבים ומתוחכמים, כמו גם מתקני אימון טרור, והם היו מעורבים זה זמן רב באלימות טרור משמעותית", כך תאמר פאטל בפרלמנט.

"חמאס הוא אנטישמי ביסודו ובעיקר אנטישמי", היא תגיד. "אנטישמיות היא רוע מתמשך שלעולם לא אסבול. אנשים יהודים מרגישים בדרך כלל לא בטוחים בבית הספר, ברחובות, וכשהם מתפללים, בבתיהם וגם באינטרנט, הצעד הזה יחזק את התיק נגד כל מי שמניף דגל חמאס בבריטניה, מעשה שעשוי לגרום לעם היהודי להרגיש לא בטוח".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום