מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בן נולד למשפחת אנגלרד מהרוגי אסון מירון

משפחת אנגלרד ששיכלה את בניהם משה נתן נטע ויהושע ז"ל באסון הנורא בהר מיון חבקו בן זכר במשפחה לאחר האסון הנורא בל"ג בעומר. משפחת אנגרלד קידשה שם שמים בימי השבעה עת אלפים יצאו מחוזקים מביתם

בן נולד למשפחת אנגלרד מהרוגי אסון מירון

שמחה גדולה במשפחת אנגלרד בירושלים, למעלה מחצי שנה אחרי ששיכלו את ילדיהם הילד יהושע שנהרג יחד עם אחיו הבחור משה נתן נטע ז"ל באסון מירון הנורא בל"ג בעומר תשפ"א חבקה המשפחה בן זכר. 

מדובר בשמחה גדולה מהולה בעצב במשפחה שחוותה את האסון הנורא. כעת, הרב הגאון רבי יצחק מנחם מנדל אנגלרד ראש כולל באבוב בירושלים ורעייתו החשובה שתחי' חבקו בן זכר בשעה טובה ובמזל טוב.

בימי השבעה המה בית משפחת אנגלרד במנחמים מכל קצוות הקשת, יהודים שומרי תורה ומצוות לצד יהודים רחוקים, וכל הבאים יכלו להתרשם מקרוב מהבית הגדול בו צמחו שני אחים בעלי אישיות כה נדירה, בית של שמחת החיים ושל נעימות חסידית אותנטית, בד בבד עם הארת פנים לכל אדם וכפי שהעידו יהודים חילונים שיצאו מהבית השבוע בדמעות, וסיפרו על קבלת הפנים החמה לה זכו בפנים, ועל קירוב הלבבות של ההורים האבלים שיצאו מגדרם לקרב כל נפש מישראל שרגליה הוליכוה השבוע לבית המשפחה להשתתף בצער הגדול.

הבחור משה נתן נטע אנגלרד ז"ל בן ה-14 הגיע למירון כשבכיסו מונח 'קוויטל' להזכיר על הציון הקדוש. בקוויטל הופיעו שמותיהם של חבריו לישיבה, עליהם התכונן לבקש ולהעתיר בציון הרשב"י ביום ההילולא. זו היתה רק דוגמה אחת לאכפתיות שגילה משה ז"ל לכל סובביו, שרבים רבים מהבאים לנחם בימי השבעה העלו על נס כתופעה יוצאת דופן.

אחיו הילד יהושע אנגלרד ז"ל שבחודש אב האחרון היה אמור לחגוג בר מצווה ועל מצבתו נחרט "בשלהי שנת י"ב לחייו נהפך לאבל מחולנו ועלה ונתעלה ביקוד אש שלהבת שמחתו של רשב"י ביום ל"ג בעומר, ונטמן בעלות אש אורה של שבת מלכתא".

עכשיו שמחה במשפחה, כפי שכתוב אם נולד בן זכר זה סימן טוב למשפחה, וכמו שאמרו חז"ל בירושלמי מועד קטן שבמשך כל שנת האבל מידת הדין מתוחה כנגד אותה משפחה. ואם נולד בן זכר באותה משפחה, נתרפאה כל המשפחה.

לנו לא נותר אלא לאחל מזל טוב ובשורות טובות. 

בחדרי חרדים

 צבע אדום