מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 30°c
אשדוד 25°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 30°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפרשן מזהיר: "נראה יותר איומים על ישראל"

צבי יחזקאלי, פרשן לענייני ערבים, מעריך כי לקראת חידוש השיחות על הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, האחרונה תאיים יותר ויותר על ישראל: "נראה יותר איראן בסוריה, בעיראק ומאיימת"

הפרשן מזהיר: "נראה יותר איומים על ישראל"

על רקע התחדשות המשא ומתן על חזרה להסכם הגרעין, איראן מבצעת מפגני כוח לאחרונה, תרגילים צבאיים ביבשה, בים ובאוויר ושולחת איומים אל עבר ישראל.

צבי יחזקאלי, פרשן 'חדשות 13' לענייני ערבים מעריך בראיון לרדיו 103 כי ככל שנתקרב לדיונים על הסכם גרעין, הרטוריקה של איראן נגד ישראל, תחריף: "ככל שנתקרב לשיחות על כביכול הפסקת התוכנית הגרעינית או פיקוח עליה נראה יותר איראן בסוריה, בעיראק ומאיימת כלפי ישראל".

"השבוע איראן החלה בתמרון יבשתי ואווירי וימי ענק, ממש התגרות של ממש בחופי המפרציות. הראתה את הכוח שלה בטילים ארוכי טווח ושיוט וכו', וכל זה כדי לומר 'אנחנו קולטים את המערב, אתם רוצים לדבר איתנו ולחוצים. כך אנחנו נקבע את סעיפים ההסכם'".

הוא ציין כי המשא ומתן שיתחדש בסוף החודש, "ידברו על דחיית תוכנית הגרעין ופיקוח אבל מה עם שאר המקומות? סוריה, עיראק, החיסול השבוע, השתלטות בתימן ובסוריה. האיראנים מבינים שהאפשור האמריקני והעלמת העין – נדבר ותמשיכו להיות הילדים הרעים של האזור".

בחדרי חרדים

 צבע אדום