מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בג"צ המעונות: המדינה תסבסד אברכים לומדי רבנות

הממשלה מצמצמת את שלילת הסבסוד לאברכים במעונות יום, שיזם שר האוצר ליברמן. בתשובת המדינה שהוגשה הערב לבג"ץ, נכתב כי לומדי רבנות ודיינות בישיבות ימשיכו להנות מסבסוד לילדים, שכן מדובר בהכשרה מקצועית לכל דבר ועניין | יוקם מנגנון לפיקוח על תלמידים אלה

בג"צ המעונות: המדינה תסבסד אברכים לומדי רבנות

לאחר דחיות רבות, השיבה הערב (ראשון) המדינה לעתירה שהוגשה ע"י עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, בדבר גזירת המעונות שטענו לרקע של אפלייה והעלו טענות משפטיות נוספות.

במסגרת תשובת המדינה הודיעו, בין היתר על שינוי שיקל מעט על הגזירה, כך שלומדי רבנות ודיינות יוכרו לצורך סבסוד במעונות, שטענות על שאר האברכים נדחו על ידי המדינה ויכרעו על ידי שופטי בג״צ

בהחלטה מכתב כי לאחר דיונים רבים שהתקיימו, הוחלט כי: "שיקולים משפטיים הובילו למסקנה, כי יש מקום לכלול את לומדי הרבנות והדיינות במסגרת מבחני התמיכה נשוא העתירות, בכפוף לקביעת תנאים מסוימים להבטחת קיום התכלית התעסוקתית".

עוד הוסיפה המדינה וכתבה כי: "נוסחם הסופי של אותם תנאים טרם אושר וכי המדינה תגיש את הנוסח הסופי במועד הדיון". כאשר כאמור שאר הטענות נגד הסבסוד הכולל לכלל האברכים נדחו על ידי הפרקליטות בתשובת המדינה.

במענה לתשובה, מסרו באי כח העותרים עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן כי: "אנו עדים לכך שהמדינה הודתה, הלכה למעשה, בכך שנפלו פגמים של ממש בהחלטה המקורית של שר האוצר, וכעת היא מנסה לתקן את הנחוץ תיקון ולכלול את הלומדים לרבנות ודיינות כזכאים לסבסוד "בתנאים מסויימים", אך טרם פירסמה את אותם תנאים. מבעד לכך, אנו סבורים שנפלו פגמים נוספים בקבלת ההחלטה, אשר עשויים להביא לבטלות ההחלטה, עליהם נרחיב במהלך הדיון".

בחדרי חרדים

 צבע אדום