מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השר אלקין מבטיח: "נתניהו לא יחזור להיות ראש ממשלה לעולם" • זו הסיבה

אלקין שהיה מבכירי המקורבים לנתניהו הטיח בו האשמות קשות ואמר כי "באופן עקבי הוא שורף כל גשר לשיתוף פעולה עם כמעט כל מפלגה אפשרית אחרת בגלל קמפיין ההסתה הפרוע שמנוהל יום-יום ברשתות ובמליאת הכנסת"

השר אלקין מבטיח: "נתניהו לא יחזור להיות ראש ממשלה לעולם" • זו הסיבה

יומיים אחרי אישור תקציב המדינה, שהבטיח את יציבות הממשלה לתקופה הקרובה ושחרר בקואליציה אנחת רווחה, מציגים חבריה אופטימיות לגבי שרידותה.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ממפלגת תקווה חדשה אמר הבוקר (ראשון) כי "אין שום סיבה שהממשלה הזאת לא תכהן ארבע שנים כמו ממשלה מתוקנת".

בראיון שהעניק ל'ווינט' הוסיף אלקין "למרות הבדלים אידיאולוגיים, ואני לא מטאטא אותם מתחת לשטיח, הוכחנו את היכולת להתווכח אבל לעבוד יחד, לקחת משימה ולבצע אותה. למשל משימה כל כך מורכבת כמו להעביר תקציב בקואליציה של 61. אף אחד לא חשב שזה יילך בצורה חלקה יחסית".

שר הבינוי והשיכון התייחס לחוק נתניהו שראש מפלגתו גדעון סער הבטיח להעביר ואמר כי "אני לא מוכן לקרוא לזה 'חוק נתניהו', כמו שחוק הגבלת הקדנציה לשמונה שנים הוא לא חוק נתניהו. נתניהו לא יחזור להיות ראש ממשלה. נקודה. בלי שום קשר לשאלה אם החוק הזה יעבור או לא".

אלקין הוסיף כי "העברת התקציב מבהירה את זה היטב. היית צריך לראות אותו במליאת הכנסת שבוע שעבר והיית מבין שגם הוא מבין את זה. אבל יש חוקים 'לקחי נתניהו', זה נכון, בעקבות הלקחים שלמדנו מתהליכים שהיו פה בתקופה האחרונה. גם חוק הגבלת הכהונה וגם איסור הטלת הרכבת ממשלה על נאשם בפלילים אלה חוקים נכונים".

אלקין נשאל מניין הוא בטוח שנתניהו לא יחזור להיות ראש ממשלה והשיב כי "זו המציאות הפוליטית. הממשלה הזו הולכת להיות יציבה ותתפקד לדעתי כמעט באופן מלא. כל סקר שנעשה מאז הבחירות לא נותן לנתניהו ולבלוק שלו 61 מנדטים".

לדבריו, "באופן עקבי הוא שורף כל גשר לשיתוף פעולה עם כמעט כל מפלגה אפשרית אחרת בגלל קמפיין ההסתה הפרוע שמנוהל יום-יום ברשתות, בתקשורת וגם במליאת הכנסת. הרי תופעות שהיו במליאת הכנסת בתהליך אישור התקציב, ההתבהמות שהייתה שם. אני 15 שנה בכנסת ולא זוכר דבר כזה. ההתנהלות בדרך הזאת תחסום אותו מלהגיע לשלטון בכל קונסטלציה פוליטית שתהיה".

ח"כ יואב קיש ממפלגת הליכוד השיב ב'ווינט' לדבריו של אלקין ואמר: "אני לא יודע מאיפה הוא תולה את התקוות שלו על פיצולי ליכוד וכו'. אני מניח שבמוקדם או במאוחר יהיו פריימריז ואז כולם יראו את התמיכה החזקה שיש לנתניהו בליכוד".

קיש מבכירי הליכוד הוסיף כי "התכנית היא להשיג את מירב התמיכה הציבורית לפעילות הליכוד ולעשייה שלנו, ומנגד לעמת אותם עם כל מה שהם עושים או לא. זה אתגר גדול. אני מקווה שהממשלה תצליח למנוע את הדרישה האמריקנית להקמת קונסוליה במזרח ירושלים. חלק מחברי הקואליציה מאוד היו רוצים שזה יקרה".

חדשות JDN

art

 צבע אדום