מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מיליארד ש"ח תמורת הימנעות: ההצעה של ראש הממשלה נפתלי בנט לחברי המועצת החסידית

מתווכים מטעמו של בנט ובהם דיין מפורסם הציגו בפני חברי מועצת גדולי התורה של אגו"י הצעה לפיה הממשלה תעביר תקציב ענק עבור החרדים ובתמורה הח"כים החסידים ימנעו בתקציב | מספר אדמו"רים הסכימו להצעה, שלבסוף נדחתה | כל הפרטים בפרסום ראשון

מיליארד ש"ח תמורת הימנעות: ההצעה של ראש הממשלה נפתלי בנט לחברי המועצת החסידית

מתווכים מטעמו של ראש הממשלה נפתלי בנט העבירו בימים האחרונים הצעה מעניינת במיוחד לחברי מועצת גדולי התורה החסידית: תקציב ענק תמורת הימנעות. לפי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' בנט הציע לחברי 'אגודת ישראל' תקציב של מיליארד ומאתיים מיליון ש"ח לטובת צרכי הציבור החרדי, בתמורה להימנעותם של שלושת הח"כים החסידים בהצבעה על תקציב המדינה.

ברקע החשש בקואליציה מהפתעה שעלולה הייתה לסנדל את העברת התקציב ולהפיל את הממשלה, ל'בחדרי חרדים' נודע על שורה של עסקנים ובהם אף דיין מפורסם, שפעלו בימים האחרונים לתווך בין לשכת רה"מ בנט לבין מעונם של חברי מועצת גדולי התורה החסידית, להם הוצגה הצעה שקשה לסרב לה: מיליארד ומאתיים מיליון שקלים לטובת הצרכים של הציבור החרדי, תקציב שהיה משלים את הגרעון הגדול שנוצר בעקבות הקיצוצים החדים.

בנט דרש בתמורה לתקציב, כי שלושת חברי הכנסת של אגדות ישראל, יעקב ליצמן, מאיר פרוש וישראל אייכלר ימנעו בהצבעות על התקציב.

חברי המועצת קיבלו בימים האחרונים מהמתווכים את כל הנתונים והמספרים, ודנו בנושא בכובד ראש. ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלק ניכר מחברי המועצת תמך בהצעה של ראש הממשלה בנט ואמר כי יש לקבלה, אך הובהר מראש כי ההחלטה תתקבל רק ע"פ דעת כולם, ומכיוון שמספר אדמו"רים הסתייגו מההצעה - לבסוף הוחלט לדחותה.

ההצעה המדויקת שהוצגה בפני חברי המועצת, כמו גם פרטי השיחות שהתנהלו מאחורי הקלעים לא ברורים במלואם, אך בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר אותם מגעים, שגם מסמנים מי היא החוליה הפוליטית החלשה מבין הסיעות החרדיות: ש"ס ודגל התורה לא קיבלו הצעה, אותה קיבלה דווקא אגודת ישראל, שסומנה מראש בלשכות של בנט ושקד כמי שעשויה לשתף פעולה, מכלל הסיעות החרדיות.

הנקודה החשובה שנשארת מהמו"מ שכשל: העובדה שמספר אדמו"רים בכירים, חברי המועצת החסידית, נתנו הסכמתם לשיתוף פעולה עם ממשלת בנט לפיד.

בחדרי חרדים

 צבע אדום