מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עשרות שעות של הצבעות על תקציב המדינה

בשעה הקרובה תחל במליאה ההצבעה על תקציב המדינה שתיערך במשך שעות ארוכות. בקואליציה נמצאים בדריכות שיא ושיגרו הוראות לחברי הכנסת | קודם תחילת ההצבעה יישאו דברים במליאה ראש הממשלה בנט, רה"מ החליפי גנץ, שר האוצר ליברמן וראש האופוזיציה נתניהו

עשרות שעות של הצבעות על תקציב המדינה

בשעה הקרובה יגע לקיצו דיון בן יומיים רצופים על חוק התקציב לשנים 2021 ו 2022 ויחלו הצבעות על מאות סעיפי התקציב שימשכו עד לסוף השבוע. במפלגות נערכו מבעוד מועד וציידו את הח"כים במזון ואביזרים שיקלו עליהם וישאירו אותם ערניים.

בשעה 18:30 יסכמו את שלב הנאומים עם נאומים של שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו. לאחר מכן יחל שלב ההצבעות והוא צפוי להימשך עד ליום שישי. מדובר בכ-700 הצבעות על הסתייגויות ועל חמישה חוקים, בהם 25 הצבעות שמיות במשך 16 שעות. יינתנו הפסקות לחברי הכנסת להתרעננות, למנוחה קלה ולקיום תפילות לחברי הכנסת הדתיים.

הערכה כי ההצבעות ימשכו לכל הפחות עד ליום חמישי בחצות ובקואליציה נערכים כי הם ימשכו אף עד ליום שישי מוקדם בבוקר.

בקואליציה נערכים ללילה ארוך כשעיקר החשש הוא שחברי כנסת יתבלבלו בהצבעה ויעכבו את ההצבעה בכמה שעות שיאלצו לדון בהם מחדש בוועדות המיועדות, כך שעל הצבעה תקום או תיפול על קול בודד אחד.

בחדרי חרדים

 צבע אדום