מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המשנה ליועמ"ש: המכון לרפואה משפטית יפתח בשבת "רק בעת הצורך"

במענה לפניית אחד מחברי הכנסת, המשנה ליועמ"ש רז ניזרי אומר כי בשל קשיים משפטיים המכון לרפואה משפטית לא יפעל באופן קבוע בשבת, אלא רק "בהתעורר צורך" | דבריו של ניזרי הם בניגוד להצהרתו של שר הבריאות הורביץ בנושא

המשנה ליועמ"ש: המכון לרפואה משפטית יפתח בשבת "רק בעת הצורך"

למרות ששר הבריאות הצהיר כי הוא יפתח בשבת, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי קובע היום (ראשון) כי המכון לרפואה משפטית באבו כביר לא יפתח בשבת באופן קבוע, אלא רק בעת צורך חריג.

ניזרי ציין במכתב תגובה לשאלתו של חבר הכנסת אבי מעוז מסיעת 'הציונות הדתית', כי הנושא עדיין בבחינה, במספר מישורים, בין השאר משפטיים אשר מונעים את פתיחת המכון, בין היתר גם בעקבות חוק העבודה והמנוחה.

"מבירור עם משרד הבריאות עולה כי נכון להיום מתקיימת במכון לרפואה משפטית כוננות בסופי שבוע המיועדת למקרים דחופים מבחינה מקצועית", כתב ניזרי. "בכוונת שר הבריאות להרחיב את הכוננות הקיימת כך שתתאפשר נתיחה של אזרחים בני הדת המוסלמית שנפטרו גם במהלך סוף השבוע.

"זאת, כדי שבני משפחתם לא יאלצו להמתין עד ליום ראשון לשחרור גופת הנפטר, שכן דתם מחייבת הבאה לקבורה מהירה ואי הלנת המת. עוד נמסר כי אין הכוונה לקבוע עבודה בשבתות על בסיס קבוע, "אלא רק בהתעורר צורך כאמור וככל שמשפחת הנפטר אינה מוכנה להמתין ליום ראשון", הוסיף

עוד מציין ניזרי כי ממשרד הבריאות נמסר שבימים אלה, עודנה מתקיימת בחינת הנושא במגוון מישורים ובכלל זה מבחינה תקציבית, לוגיסטית, היבטים הנוגעים לתנאי וזכויות העובדים, וכן בחינה משפטית ובחינת הצורך במתן היתר מיוחד להעסקה במנוחה השבועית לפי סעיף 12 לחוק שעות עבודה ומנוחה.

קביעתו של ניזרי סותרת את הודעתו של שר הבריאות ניצן הורביץ שהודיע לפני מספר שבועות כי בכוונתו לפתוח את המכון גם בשבת, לבקשתם של חברי הכנסת מרע"מ והרשימה המשותפת.

בחדרי חרדים

 צבע אדום