מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

במכולת בביתר עלית: הפקחים מצאו סחורה שהוברחה מעזה

במכולת בביתר עלית נמצאו סוגים שונים של ירקות שהוברחו מעזה במשקל גדול, פקחים שהגיעו למקום מנעו את השיווק רגע לפני שהירקות נמכרו לציבור הרחב

במכולת בביתר עלית: הפקחים מצאו סחורה שהוברחה מעזה

תושבים ערניים שחשדו שדבר מה אינו כשורה, יצרו קשר עם מוקד משרד החקלאות, ובכך מנעו מכירה של תוצרת מוברחת ומסוכנת.

כחלק מעריכת הקניות היום-יומית במכולת השכונתית שבביתר עילית, התושבים שהגיעו לרכוש את התוצרת החקלאית, שמו לב לכיתוב לא ברור על ארגזים שהונחו בסמוך לסחורה הנמכרת, ומיד התעורר אצלם החשד כי מדובר בתוצרת "חשודה". התושבים פנו למוקד משרד החקלאות ובעקבות התלונה הגיעו מפקחי היחידה  המרכזית  לאכיפה  וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות לבדיקה מקיפה.

בארגזים במכולת נמצאו ירקות מסוגים שונים: קישואים, חצילים, עגבניות, מלפפונים ובטטות במשקל כולל של 500 קילוגרם, ומחקירה ראשונית עלה כי מדובר בתוצרת מוברחת מרצועת עזה. בעל המקום נלקח לחקירה וכלל הסחורה הועברה להשמדה מידית.

על פי חוק שיווק תוצרת חקלאית ישנם מספר תנאי סף לכניסה של תוצרת חקלאית לארץ, בין התנאים: חובת מעבר סחורות במקומות מוסדרים על פי חוק; דיגום מיקרוביולוגי של התוצרת החקלאית ובדיקת שאריות חומרי הדברה וחובת היתר משווק מורשה מאת משרד הבריאות. במקרה זה, אף אחד מהתנאים לא היה קיים ובכך, נשמרה בריאותם של הצרכנים מחד, ומאידך נמענה כניסה של מזיקים ונגעים, העלולים להרוס ענפי חקלאות רבים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום