מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אל ג'זירה מציינת 25 שנים ומתבכיינת "רודפים אותנו ויורים עלינו"

רשת החדשות הערבית, אל ג'זירה, מציינת 25 ​​שנות סיקור בעולם ובוחרת להתלונן ולקטר על הרדיפות אותם סופגים העובדים בערוץ: "רשויות במדינות שונות סגרו, פרצו, פשטו, ירו, ואף הפציצו מהאוויר"

אל ג'זירה מציינת 25 שנים ומתבכיינת "רודפים אותנו ויורים עלינו"

רשת אל ג'זירה מציינת 25 ​​שנות סיקור בעולם, ומקטרת מבירת קטאר על היחס שהיא מקבלת במדינות שונות בעולם.

במאמר באתר של רשת אל ג'זירה, נאמר כי "הסכנות העומדות בפני אל-ג'זירה כוללת איומים רבים לסגור את הלשכות שלה והרג או מעצר של עיתונאים בחזית. פריצה לטלפונים והתקפות סייבר ברחבי הרשת באישור המדינות, הפצצות אוויריות על מיקומי הלשכה".

אל ג'זירה השיקה את שידור הטלוויזיה הראשון שלה כערוץ חדשות לווייני בשפה הערבית בשנת 1996 מדוחא בירת קטאר, אך עם האוכל בא התיאבון, והרשת גדלה במהירות, ולטענת ממשלות ומשטרים בעיקר במדינות ערביות, הרשת ליבתה את ההפגנות במדינות שונות מול משטרים מכהנים.

הרשת כוללת כעת ערוצי טלוויזיה, אתרי אינטרנט ופלטפורמות דיגיטליות נוספות. אל ג'זירה הובילה סיקור בינלאומי של כמה מהאירועים המרכזיים בעולם, הפלישה של ארה"ב ב-2003 לעיראק והתקוממויות באביב הערבי של 2011, תוך דיווח על סיפורים מתמשכים מכריעים, כולל הסכסוך הישראלי-פלסטיני והמלחמה באפגניסטן. אך מדינות רבות טוענות כי הרשת מלבה את המפגינים נגד משטרים מכהנים.

לטענת אל ג'זירה, בשנת 2005 נטען כי נשיא ארה"ב דאז, ג'ורג' בוש, התלבט בהפצצת מטה אל-ג'זירה בדוחא, בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה דאז טוני בלייר. "אבל זה היה בעיקר ממשלות ערביות מדכאות שבמשך השנים ניסו בכל כוחן לסגור את אל-ג'זירה", אמר שריף מנצור, מנהל התוכנית של הוועדה להגנה על עיתונאים במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

"במהלך ההתקוממויות במדינות ערביות מספר מדינות האשימו את הערוצים בהצגת קולות אופוזיציה במדינות כמו מצרים, ערב הסעודית, בחריין, איחוד האמירויות ואחרות שבהן כמעט לא היה סיקור מקומי או אזורי", אמר מנצור לאל ג'זירה.

הרשת מקטרת מקטאר כי "הלשכות של אל-ג'זירה ברחבי העולם ספגו לא פעם את הלחץ שאיתם התמודדה הרשת במהלך 25 ​​השנים האחרונות לאחר שרשויות במדינות שונות סגרו, פרצו, פשטו, ירו, ואף הפציצו מהאוויר".

אל ג'זירה טוענת, כי לאחרונה, לפחות 20 שוטרים בלבוש אזרחי הסתערו על לשכת אל-ג'זירה בתוניס בירת תוניסיה, והורו לכל הצוות לעזוב.בעקבות המהלך של הנשיא קייס סעיד שהדיח את ראש הממשלה ביולי האחרון, מהלך שרשת אל ג'זירה פחות התחברה אליה.

עוד טוענת הרשת, כי בשנה שעברה במלזיה, המשטרה פשטה על משרדי אל-ג'זירה ותפסה שני מחשבים כחלק מחקירה של סרט תיעודי, מהלך שכינתה אל-ג'זירה "הסלמה מטרידה" בדיכוי הממשלה נגד חופש העיתונות. מדינות נוספות שסגרו את משרדי אל-ג'זירה כוללות את סודן ותימן.

"תיעדנו מקרים רבים שבהם משרדי הערוץ נסגרו בכוח, עובדים עוכבו, גורשו ואפילו נהרגו", אמר מנצור. קריאות לסגור את הרשת כולה הגיעו גם כאשר סעודיה, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים ניתקו את הקשרים הדיפלומטיים והמסחריים עם קטאר ביוני 2017, והאשימו את דוחה בתמיכה בטרור.

11 עובדי אל ג'זירה נהרגו בזמן שסיקרו במקומות שונים בעולם, בגדד עיראק, כרבלא עיראק, בנגאזי לוב, אידליב סוריה, דרעא סוריה, חומס סוריה ובצפון תימן. "זה לא מקרי שההתקפות האלה קורות בעיקר באזורים המצונזרים ביותר בעולם", אמר מנצור, והוסיף כי מצרים היא אחת מהמקומות הגרועים ביותר בעולם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום