מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חקלאים התבצרו: "לא נצא מכאן עד שיירד גשם"

לחקלאים האיראניים נמאס מאזלת ידה של הממשלה שלא מטפלת בתשתיות המים ובכך אינם יכולים להרוות את שדותיהם. במחאה הם התכנסו מול משרדו של לחבר פרלמנט והצהירו שלא יעזבו עד שיירדו גשמים 

חקלאים התבצרו: "לא נצא מכאן עד שיירד גשם"

חקלאים באיספהאן שבאיראן נכנסו למשרדו של מחוקק ודרשו ממנו לקיים את הבטחתו לתפילות לגשם, ואמרו שהם לא יעזבו עד שיירד גשם.

התקשורת האיראנית פרסמה סרטון שבו נראים החקלאים יושבים במשרדו של חוסיין מירזאיי, איש דת וחבר פרלמנט, המייצג את מחוז איספהאן. מירזאיי אמר שתפילות מיוחדות לגשם יכולות לסייע בהקלה על הבצורת במחוז. החקלאים שהאשימו את הממשלה בניהול כושל של משאבי המים החליטו לערוך הפגנה מחוץ למשרדו.

חקלאים ברחבי העיר איספהאן מפגינים מאז 2017 בגלל מחסור במי השקיה שהופנו על ידי הממשלה למחוז יזד השכן. ההפגנות הללו היו לעתים סוערות, אך עד כה לא הצליחו הרשויות לפתור את הבעיה.

במהלך ההפגנה במשרד המחוקק, החקלאים אמרו שהם יחכו עד שיופיע איש הדת ויתפלל לגשם ויעזבו רק כשיירד גשם. העיתון של המשטר כתב, "ההתכנסות הזו היא למעשה מחאה של אלה שבמקום לנקוט צעדים מעשיים לפתרון בעיות, מזמינים את האנשים להתפלל".

המפגינים מתחו ביקורת על חבר הפרלמנט, שלא נכח בלשכתו, ואמרו: "אנחנו מחכים שחבר הפרלמנט יבוא להתפלל איתנו". העצרת פורסמה ברשתות החברתיות, וחלק מהמשתמשים הגדירו את המהלך כ"חכם".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום