עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
קמפיין חדש של מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות
לאור מגמות התחלואה המעודדות, ובמטרה להגביר את קצב ההתחסנות, קמפיין חדש המיועד למגזר החרדי יוצא הבוקר לדרך: "לא להתחסן, זה להמר על בריאותכם"
מגמת הירידה במדדי התחלואה - מספר הנדבקים היומיים, החולים קשה (מתוכם, גם המוגדרים במצב 'קריטי'), ומספר המונשמים מנגיף הקורונה נמשכת, כשבמקביל - מספר המתחסנים שומר על שיעור גבוה בימים האחרונים לעומת שבועות קודמים.
במטרה להגביר את קצב ההתחסנות בקרב הציבור החרדי, יוצא, היום (חמישי) המטה החרדי במשרד הבריאות, בקמפיין חדש לציבור החרדי. כותרתו: "עם עובדות קשה להתווכח: רוב החולים הקשים – לא מחוסנים!".
קמפיין מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות יתמקד בהצגת נתוני התחלואה הקשה בדגש על הפערים בין חולים מחוסנים ללא מחוסנים - כאשר לא מחוסנים מהווים את הרוב המכריע של התחלואה הקשה. הקמפיין נושא את המסר "לא להתחסן - זה להמר על הבריאות שלכם".
על פי הנתונים המתפרסמים, 82% מהחולים הקשים מתחת גיל 60 אינם מחוסנים כלל, 16% הינם מחוסנים באופן חלקי עם 2 מנות חיסון ורק 2% מהחולים הינם מחוסנים ב-3 מנות חיסון.
אלו נתונים דרמטיים לאור העובדה כי בישראל חיים 4.97 מליון נפש בגילאי 12-60, כאשר רק 695,000 מתוכם לא התחסנו כלל, ולמרות זאת, קהילת ה'לא מחוסנים' מאכלסת את רוב מחלקות הקורונה בבתי החולים.
גם בקרב החולים הקשים בגילאי 60 ומעלה, הנתונים מדברים בעד עצמם כאשר 62% מתוכם אינם מחוסנים כלל, 26% מחוסנים חלקית ב-2 מנות ו-12% בלבד מחוסנים באופן מלא.
גם כאן מדובר בנתון מדהים לנוכח העובדה שבישראל יש 1.49 מליון איש בני 60 ומעלה. כאשר בסך הכל 65,000 מתוכם לא התחסנו כלל ובכל זאת הם רוב רובה של התחלואה הקשה וזה מה שיינסו במטה ההסברה החרדי להציג.
"להתחסן זה לציית לדעת תורה, להתחסן זה לשמור על הבריאות, זה לסייע לכולנו לשמור על השגרה ולהתחסן זה לחיות. לא להתחסן זה להמר על הבריאות שלכם" נכתב בקמפיין המתפרסם בעיתונות החרדית.
המטה החרדי: "שוב ושוב הוכח שמי שמצייתים לגדולי ישראל שהורו להתחסן בכל הגילאים, בחיסון הראשון השני והשלישי, קיימו את מצוות 'ונשמרתם' וזכו להגנה טובה יותר מפני תחלואה קשה על פני מי שהולכו שולל על ידי כזבני החיסון ומפזרי השקרים וההפחדות. הצגת הנתונים בשקיפות מלאה חשובה במיוחד, ומספקת תמונת מצב חד-משמעית בנוגע ליעילות החיסונים, המונעים תחלואה קשה ול"ע אף מקרי מוות".
הקמפיין מתפרסם בעיתונות, ברדיו, באתרים, ועל גבי לוחות המודעות בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.