מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 35°c
אשדוד 27°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 35°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תקלה: המחלימים מקורונה שנופלים בין הכסאות

מחלימים רבים, בין שקיבלו חיסון לאחר ההחלמה, ובין שלא, וגם כאלו שרמת הנוגדנים בגופם גבוהה מספיק, נתקלים בקושי להנפיק את התו הירוק העדכני | אבי, לירון ואלי, מהווים מדגם מייצג של מחלימים רבים בישראל שנתקלים באותו קושי בימים האחרונים

תקלה: המחלימים מקורונה שנופלים בין הכסאות

אנשים רבים שהחלימו מקורונה והתחסנו לאחר מכן, וחלפה חצי שנה מרגע קבלת אישור (דרך בדיקת pcr) החלמתם, נתקלים בבעיות הנפקת תו ירוק מעודכן, על אף שהם זכאים (מחלים + חיסון זכאי לקבלת התו עד 31.3.2022).

‏אבי, שהחלים מקורונה בינואר וחוסן פעם אחת באפריל, כנדרש ממחלימים. הוציא מחדש תו ירוק וגילה כי תוקפו יפוג ב-16/10/21 (בעוד 10 ימים). כך סיפר מתוך תסכול בשיחה עם התכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל.

עורכת הדין חן ונדרסמן, מנהלת היחידה לפניות הציבור במשרד הבריאות, ציינה בשידור כי "הוא זכאי לתו ירוק ולא צריך חיסון שני. בעיית התוקף נובעת מתקלה שתתוקן בקרוב".

סיפור נוסף שהובא בתכנית, הוא של ‏לירון, שסבלה מתסמיני קורונה ובודדה את עצמה ללא בדיקת PCR, למרות שיצאה שלילית בבדיקה ביתית. כעת, על אף שיש בדמה מספיק נוגדנים, עליה להתחסן בשלישית כדי לשמור על התו הירוק. לירון טענה בשידור בגלי צה"ל: "אין לי פיצויים. אני צריכה לשלם למדינה 52 ש"ח בכל יום כדי לעבוד, עד שתוקם ועדת חריגים".

סיפור נוסף הוא של אלי, בן 59, שחלה והחלים בספטמבר 2020 לפני שנה. "בעבודתי אני בא במגע עם עולים מכל רחבי העולם, ושם אגב נדבקתי", הוא מספר ל'ישראל היום'. "ביצעתי בדיקה סרולוגית לקראת סוף 2020 ורמת הנוגדנים שלי היתה נמוכה מאוד, ובשל חשש להידבק שוב, ביקשתי אישור להתחסן".

עוד הוא מספר, "ב־14 בינואר 2021 קיבלתי חיסון וב־4 בפברואר 2021 חוסנתי שוב. עד לתחילת השבוע הזה היה לי תו ירוק. כעת ביקשתי להנפיק תו ירוק חדש ולא עלה בידי. פניתי למוקד משרד הבריאות ולא ניתן להשיג אותם. פניתי לקופת החולים שלי, ובמוקד האחיות הודו בפני בשיחת טלפון שהם קיבלו חוזר שאכן קיימת בעיה להנפיק תו ירוק למחלימים שהתחסנו כנדרש. האוכלוסייה הזו נופלת בין הכיסאות. התו הישן לא בתוקף, תו חדש לא ניתן לקבל, וכך יימנע ממני להיכנס למקומות שבהם נדרש תו ולטוס אם אצטרך".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום