נחשף מסלול הבריחה של המיליארדר הישראלי

מסלול הבריחה של המיליארדר הישראלי מקפריסין ללונדון: טדי שגיא המריא, ככל הנראה, מקפריסין לעיר ניס שבריביירה הצרפתית, מניס לנמל התעופה לוטון שליד לונדון, משם המשיך לנמל התעופה בזל-מולהאוז-פרייבורג שבגבול צרפת, שווייץ וגרמניה ומשם שוב ללונדון

חיים שמואלי | חדשות בעולם 4.10.2021 | 10:47

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מסלול הבריחה של המיליארדר הישראלי מקפריסין ללונדון: לאחר שאתמול (ראשון) דווח כי איש העסקים הישראלי טדי שגיא (48) עזב את האי השכן על רקע דיווחים בכלי התקשורת בקפריסין על מעצר של רוצח שכיר שתכנן לחסל אנשי עסקים ישראלים, כעת נחשף ב'ווינט' מסלול מטוסו הפרטי בימים האחרונים של שגיא, שניצל מאותו ניסיון חיסול. המטוס - M-YULI מדגם איירבוס 319 - ונקרא על שם בתו הבכורה של טדי שגיא, יולי.

המטוס, מדגם איירבוס A319, המריא מנמל התעופה בלרנקה, קפריסין, ב-25 בספטמבר, ולא מן הנמנע שהוא היה עליו. הוא המריא יומיים לפני המעצר בניקוסיה של אזרח אזרבייג'ן כשברשותו אקדח ומשתיק קול, ייתכן לאחר שהרשויות בקפריסין הזהירו אותו מראש על הכוונה להתנקש בחייו.

יעד הטיסה היה העיר ניס שבריביירה הצרפתית. יומיים לאחר מכן, ב-27 בספטמבר, אז לפי הדיווחים נעצר החשוד האזרי, המריא מטוסו של שגיא מניס לנמל התעופה לוטון שליד לונדון, וכעבור כשעה על הקרקע המשיך לנמל התעופה בזל-מולהאוז-פרייבורג שבגבול צרפת, שווייץ וגרמניה.

ברישומי המטוס מופיעה טיסה נוספת שהתרחשה ב-28 בספטמבר, אז המטוס המריא מנמל התעופה שליד בזל לטיסה בת 40 דקות, ובסופה הוא שוב נחת בנמל התעופה שבמשולש הגבולות. הוא עזב את המקום ב-29 בספטמבר ושב ללונדון. מאז לא תועדו עוד המראות של המטוס.

טרם ידוע האם מדובר בניסיון חיסול על רקע ביטחוני, אך במשך שעות אסרה הצנזורה הצבאית לפרסם את זהותו של שגיא, וגם בקבוצת טדי שגיא מסרו בתגובה כי "מדובר באירוע טרור איראני".

כזכור, אמש הותר לפרסום כי טדי שגיא הצליח להימלט מקפריסין לאחר שקיבל הודעה מרשויות החוק במדינה. זמן קצר לאחר מכן נעצר החשוד בניסיון החיסול.

שגיא המתגורר לסירוגין בישראל ובקפריסין מקיים עסקים ענפים במדינה. הסיבה לניסיון החיסול הם ככל הנראה עסקיו במקום. לפי הערכות, הונו של שגיא ב-5.4 מיליארד דולר. הוא מייסד החברות פלייטק וסייף צ'ארג' ובעליו של הקמדן מרקט בלונדון. עסקיו מתפרשים על תחומים שונים, ביניהם נדל"ן, היי-טק, פינטק, פיננסים ומסחר אלקטרוני.

ניסיון החיסול שאירע בתקופה האחרונה פורסם אתמול לראשונה. המידע שהגיע לרשויות בקפריסין הביא לפני מספר ימים למעצרו של שכיר חרב, ככל הנראה איש המאפיה הרוסית ממוצא אזרי שנשלח לחסל את אותו שגיא.

המידע הגיע אל איש העסקים מגורמי הביטחון הקפריסאים, והם אלו שהזהירו אותו. שגיא, יחד עם ישראלים נוספים שאיתו בקפריסין, יצאו מהמדינה ברגע האחרון לפני החיסול. מספר ימים לאחר מכן נתפס אותו מחסל סמוך מאוד לבניין שמשמש את שגיא, וברשותו של המחסל אקדח, משתיק קול, כפפות וציוד נוסף.

מקבוצת טדי שגיא נמסר: "מדובר באירוע טרור איראני – שסוכל. היעד לחיסול איננו טדי שגיא אלא ישראלים בקפריסין. מצער שקל כל כך לפרסם מידע שגוי ולפגוע בשמו של אדם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום